[News] Office Open XML is Disapproved

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Thu Sep 6 13:43:02 EEST 2007

> Κάτι ακόμα πιο κοντινό σε εμάς: το site NoOOxml.org αναφέρει "serious
> irregularities" στην διαδικασία ψηφοφορίας της Ελλάδας [3] αλλά δεν
> βρήκα λεπτομέρειες (δεν είχα όμως και χρόνο να ψάξω αρκετά)

Ίσως να υπήρξαν minor irregularities, είναι στην κρίση του καθενός να
κρίνει κάτι τέτοιο, όμως δεν υπήρξαν serious irregularities. Είναι
λάθος στο χάρτη, που θα διορθωθεί σύντομα.

Ο ΕΛΟΤ απάντησε "Ναι με σχόλια." Το συνοδευτικό έγγραφο γράφει με
σαφήνεια ότι αν δεν διορθωθούν ορισμένα προβλήματα (και συγκεκριμένα
αναφέρει το θέμα με τις πατέντες και το θέμα με τις ημερομηνίες), τότε
ο ΕΛΟΤ θα "reconsider its position" και ότι μπορεί να αλλάξει την ψήφο
του σε όχι.

Το minor irregularity εδώ είναι πως, σύμφωνα με τις οδηγίες του ISO,
μια τέτοιου είδους απάντηση έπρεπε να είναι "Όχι με σχόλια". Το γιατί
υπάρχει αυτό το minor irregularity είναι ένα θέμα. Επισήμως ο ΕΛΟΤ
έδωσε μια εξήγηση που είχε να κάνει με τη διεθνή ένταση που υπήρχε
σχετικά με αυτό το θέμα. Το κατά πόσον η εξήγηση αυτή είναι πιστευτή
είναι θέμα του καθενός. Οι εναλλακτικές εξηγήσεις είναι επίσης θέμα
του καθενός.  Εντούτοις, πριν αρχίσει η αγαπημένη ελληνική συζήτηση, η
οποία συνήθως θεωρεί τους πάντες πουλημένους και σιγά μην ασχολούνταν
κλπ., θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας στο ότι, ανεξαρτήτως του
γιατί ο ΕΛΟΤ είχε τη θέση που είχε, το αποτέλεσμα μάς βοηθάει, στην
επόμενη φάση, να απαιτήσουμε να διορθωθούν αυτά τα προβλήματα. Έχουμε
πολλή δουλειά, κάθε βοήθεια είναι ευπρόσδεκτη, και όποιος θέλει να
βοηθήσει να μου στείλει προσωπικό email. Περισσότερα θα βγάλω κάποια
στιγμή στο http://www.ffii.gr/ (αυτή τη στιγμή υπάρχουν εκεί μόνο
πράγματα σχετικά με τη συμφωνία Κυβέρνησης-Microsoft, αργότερα θα
φτιάξω και μια σελίδα για το ooxml).

Θα πρέπει επίσης να επιστήσω την προσοχή σας στο ότι ο διεθνής τύπος
αφήνει την εντύπωση ότι η ιστορία τέλειωσε. Η ιστορία δεν τέλειωσε, η
ψήφος αυτή ήταν ενδεικτική, και η οριστική απόφαση είναι το
Φεβρουάριο. Περισσότερα στο δελτίο τύπου του FFII,
http://press.ffii.org/.