SOLVED: Unable to resize partitions

Theodore Lytras thlytras at gmail.com
Mon Oct 29 23:08:41 EET 2007

Στις Κυριακή 28 Οκτώβριος 2007 22:05, ο Theodore Lytras έγραψε:
> Το πρόβλημα είναι εξαιρετικά απλό: έδωσα ένα CD του Mint σε ένα φίλο
> για να το εγκαταστήσει, αλλά δεν μπορεί να συρρικνώσει κανένα από τα
> partitions στους δύο δίσκους του.
>
> Ο installer του mint, το GParted live CD, αλλά και το partition magic
> όλα του βγάζουν ένα αόριστο μήνυμα οτι "unable to resize partition".
> Έχει 2 σκληρούς δίσκους, μορφοποιημένους σε NTFS (τρέχει XP, όχι
> σVista), και _έχει_ κάνει defrag και στους δύο. Δεν μπορεί να
> συρρικνώσει *κανένα* από τα partitions, και μοιραία είναι έτοιμος να
> εγκαταλείψει την προσπάθεια να μεταπηδήσει στο linux.

> [...]

Τελικά το πρόβλημα ήταν στη λειτουργία suspend των windows. Αυτό φτιάχνει ένα
τεράστιο (ίσο με τη RAM του υπολογιστή) κρυφό αρχείο ονόματι C:\pagefile.sys
το οποίο απ'ότι καταλαβαίνω είναι ένα swap file και κρατάει τα περιεχόμενα
της μνήμης όταν τα παραθύρια κάνουν suspend-to-disk.

Αυτό λοιπόν το αρχείο καθόταν στο τέλος του δίσκου, δεν το μετακινούσε το
defrag, και έτσι εμπόδιζε το gparted να συρικνώσει το NTFS partition. Μόλις ο
φίλος μου απενεργοποίησε το suspend στα windows, το αρχείο έφυγε και το
πρόβλημα λύθηκε!

Ελπίζω αυτά να φανούν χρήσιμα, κάτι μου λέει οτι δεν είμαι ο μόνος που πέφτει
πάνω σε ένα τέτοιο πρόβλημα...

Θοδωρής

--
"Beauty is transitory"