Ανακοίνωση hellug φόρουμ

DJ Art djart at linux.gr
Mon Oct 22 20:20:41 EEST 2007

On Monday 22 October 2007, George Notaras wrote:
> 1) Δεν απαγορεύω σε κανέναν να έχει αντίθετη άποψη.
> 2) Δεν είδα καμία άποψη, εκτός κι αν το "συμφωνώ" ή "διαφωνώ"
> θεωρείται άποψη.
>
> Το μόνο που είδα ήταν ότι κάποιος σιχάθηκε τη ζωή του στις 1:49 χθες
> το βράδυ και το καλύτερο πράγμα που βρήκε να κάνει ήταν να στείλει
> ένα μειωτικό μήνυμα χωρίς ουσία στη λίστα για κάτι που έγραψα.
>
> Γιατί θα πρέπει να έχω κατανόηση και να δικαιολογήσω αυτή τη
> συμπεριφορά; Έχουμε πάει φαντάροι μαζί;
>
> Εν πάση περιπτώσει, δεν έχω κάτι με τον DJ Art.

Βασικά, το μήνυμα αυτό ήταν ένα πείραμα και γραμμένο έτσι επίτηδες.
Και σαφώς πήρατε το λάθος μήνυμα.

Τέσπα, η πραγματικότητα είναι πως κάποιος σε ρώτησε κάτι συγκεκριμένο
και η απάντηση που έδωσες εγώ θα τη χαρακτηρίζα γενική και χωρίς να
αγγίζει την ουσία του πράγματος.

Ας το ξαναπάρουμε:

>  * Ευελιξία όσον αφορά την κατηγοριοποίηση των φορουμ, υποφορουμ κτλ
> χωρίς να αναγκάζονται τα μέλη να γράφονται σε Ν mailing lists, να
> φτιάχνουν Ν υποκαταλόγους στον email client, Ν φίλτρα εισερχομένων
> και Ν^Y extra φίλτρα και υποκαταλόγους αν κανείς επιθυμεί περαιτέρω
> custom κατηγοριοποίηση.

ΣΑΦΩΣ και είναι ευελιξία το να κάθομαι στον mail client μου και να
φτιάχνω τα φίλτρα μου για να εφαρμόζω μια συγκεκριμένη πολιτική
αυτόματης οργάνωσης των εισερχόμενων e-mails.

Οπότε αυτό το επιχείρημα απλά περιγράφει μια κατάσταση, ένα
χαρακτηριστικό. Δεν απαντάει στην ερώτηση του Γιώργου.

>  * Ολοκληρωμένο περιβάλλον για community-based support με δυνατότητα
> αναζήτησης ανά κατηγορία/φορουμ, formatting των posts, χρήση
> φωτογραφιών, ανέβασμα αρχείων, sticky posts κτλ.

Τί θα πεί "ολοκληρωμένο" περιβάλλον ?

Το περιβάλλον δηλαδή της λίστας είναι μη ολοκληρωμένο ?
Όσο για τα άλλα, πάλι δεν ισχύουν. Photos, upload έχεις και με τα mail
attachments.

Τα sticky posts βασικά είναι αντεπιχείρημα για τα forums. Υπάρχουν
επειδή δεν υπάρχει και άλλος τρόπος για τον moderator να βάλει κάτι
κάπου που να φαίνεται και να ξεχωρίζει μέσα στο υπόλοιπο χάος.

Πάλι δεν απαντάς την ερώτηση. Πάλι μας περιγράφεις αυτά που ήδη ξέρουμε.

>  * Δημοκρατικές διαδικασίες (ψηφοφορίες), συστήματα αυτοκάθαρσης της
> κοινότητας (karma) κτλ

Αυτό είναι μεγάλος μύθος. Οι ψηφοφορίες είναι μια ποζεριά και μισή. Το
karma το ξεπερνάω με το να κάνω κάθε μέρα register και ένα καινούριο
troll.

Αλλά και πάλι δεν απαντάς στην ερώτηση. Ξέρουμε πως τα forum έχουν
polls, δεν ξέρουμε γιατί θα έπρεπε να τα θεωρούμε ΥΠΕΡ, όμως. Αυτό ήταν
η ερώτηση.

>  * Το 90% των μελών είναι ήδη εκπαιδευμένο στις περισσότερες
> λειτουργίες του φορουμ, λόγω της μεγάλης δημοτικότητας αυτού του
> είδους λογισμικού. Αντίθετα, σε μια κοινότητα οργανωμένη με mailing
> lists θα πρέπει να εκπαιδεύεται σχεδόν κάθε νέο μέλος σχετικά με τα
> κατατόπια.

Το ότι είναι ευρέως διαδεδομένο το φόρουμ δε σημαίνει τίποτα. Και τα
Windows είναι, αλλά δεν το κάνουμε θέμα.

Και το θέμα της εκπαίδευσης δεν στέκει. Με HTML forms γράφεσαι στο
forum, με HTML forms γράφεσαι και στις λίστες του Mailman, δεν μπορώ να
ακούω πως είναι πιο εύκολες οι πρώτες και πιο δύσκολες οι 2ες.

Όλα τα παραπάνω λοιπόν, συνοψίζονται στο "πώς θα απαντούσε κάποιος αν
τον ρώταγαν γιατί το Skip είναι καλύτερο από το Ariel ?" Θα
απαντούσε "επειδή 29 κατασκευαστές ....", δε θα μας έδινε μια πιο
ουσιαστική απάντηση όπως θα θέλαμε.

Πάντως, με βάση τα παραπάνω που είπες και για να μη σε πιέζουμε άλλο,
καταλήγουμε στο ότι οι καινούριες φουρνιές χρηστών είναι πιο τεμπέλικες
και το ξέρετε/έχετε διαπιστώσει όλοι και ας μην κρυβόμαστε άλλο.
Γιατί μπορεί να θέλει και μια γνώση παραπάνω για να ασχοληθείς με το
e-mail (ανέκαθεν οι μαύροι οικογενειακοί supporters έχουν περάσει
πολλάκις από το γείτονα για να του στήσουν μεταξύ άλλων και το smtp στο
outlook).

Και όλα τα άλλα του στυλ "το περιβάλλον είναι πιο ολοκληρωμένο" και τα
λοιπά είναι ένα κάρο πράσινα άλογα. Ναι, στην τελική και το Skip το
συνιστούν 29 κατασκευαστές πλυντηρίων, αλλά αυτό δεν είναι το πιο
άκαιρο επιχείρημα που έχουμε ακούσει ποτέ ?

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?