Problhma me sklhro

Tom Diamond thdiaman at inf.uth.gr
Fri Oct 12 01:13:45 EEST 2007

Χαιρετώ,

Έχω το ακόλουθο πρόβλημα με το δίσκο μου. Ενώ το df μου δίνει κάποια GB
ελεύθερο χώρο δεν μπορώ γράψω ο,τιδήποτε στο δίσκο. Τα πάντα πετάνε
error με No space left on device και τα συναφή...

Το περίεργο είναι ότι τα παραπάνω συμβαίνουν ακολουθώντας κάποιο χαοτικό
μοντέλο (:P) δηλαδή χωρίς κάποιο εμφανές pattern. Για παράδειγμα, πριν
δυο μέρες εμφανίστηκε το πρόβλημα όταν το df έλεγε 1.8GB free, σβήνω
μερικά μεγάλα αρχεία, κάνω reboot, δοκιμάζω ένα dd if=/dev/zero of=test
και αυτό συνεχίζει μέχρι να γεμίσει πραγματικά ο δίσκος (df δίνει 0
free). OK, λέω, δε δίνω σημασία, όλα πάνε καλά για μια μέρα και ξαφνικά
την επομένη (και ενώ έχω κάνει αρκετά γράψε-σβήσε στο δίσκο) μου πετάει
πάλι disk full με το df στα 3.7GB free. Με reboot το πρόβλημα πάλι
έφτιαξε... Υποψιάζομαι ότι ένα απλό remount κάνει τη δουλειά, άλλα λέω
reboot μιας και το πρόβλημα το είχε το '/'.

Σύστημα openSuSE 10.3, πυρήνας 2.6.22.5-31-default (της διανομής), οι
σκληροί Western Digital SATA (WDC WD2000JS και WDC WD1200JD), reiserfs
παντού.

Το reiserfsck δεν πετάει κάποιο λάθος (όλα τα partitions τα βγάζει ΟΚ).
Δοκίμασα smartctl στον sda (μιας και αυτός ήταν που είχε τα πιο συχνά
προβλήματα. Ο άλλος μόνο μια φορά μου κλώτσησε - φτου μην τον ματιάσω).

$smartctl -a /dev/sda
[...]
SMART overall-health self-assessment test result: PASSED
[...]

$smartctl -l selftest /dev/sda
smartctl version 5.37 [x86_64-suse-linux-gnu] Copyright (C) 2002-6 Bruce
Allen
Home page is http://smartmontools.sourceforge.net/

=== START OF READ SMART DATA SECTION ===
SMART Self-test log structure revision number 1
Num  Test_Description    Status                  Remaining
LifeTime(hours)  LBA_of_first_error
# 1  Extended offline    Completed without error       00%     16222
      -
# 2  Short offline       Completed without error       00%     16219
      -

ΑΛΛΑ:

$smartctl -A /dev/sda
[...]
5 Reallocated_Sector_Ct   0x0033   198   198   140    Pre-fail  Always
      -       9
197 Current_Pending_Sector  0x0012   200   200   000    Old_age   Always
       -       3<---
[...]

Εννιά reallocate sector events και 3 bad sectors. Και η απορία μου...
διάβασα το Bad-Block-HowTO των smartmontools. Όμως αφού τα selftests
λένε ΟΚ πώς θα ψάξω εγώ να βρω ποια είναι τα bad sectors; Αυτός είναι ο
λόγος που είχα τα device-full προβλήματα;

Καμιά άλλη ιδέα;

Sorry για το μακροσκελές του μηνύματος.
Και ναι, ξεκίνησα ήδη το backup σε εξωτερικό σκληρό έτσι για να είμαστε
σιγουροι...

Tom.