Ubuntu - ουάααααααααου!

Thanos pampo at freemail.gr
Sun Oct 7 17:22:19 EEST 2007

On 2007-10-07 16:01, Chameleon wrote:
[...]
> - Έχω ένα χρήστη chameleon. Θέλω όλα τα χαρακτηριστικά αυτού του χρήστη
> όσον αφορά το gnome να αντιγραφούν στον root (αναλύσεις, menu κτλ).
> Είναι δυνατόν;

Δεν συνιστάται να εισέρχεσαι στο γραφικό περιβάλλον με δικαιώματα root.
Ο λογαριασμός του root στο Ubuntu είναι «από την μάνα» του
απενεργοποιημένος. Για λειτουργίες διαχειριστή υπάρχει η 'sudo'. Ο
χρήστης που δημιούργησες κατά την εγκατάσταση του Ubuntu έχει πλήρη
δικαιώματα διαχειριστή με την 'sudo'. Περισσότερες πληροφορίες στην
παρακάτω σελίδα:

https://help.ubuntu.com/community/RootSudo

> - Θέλω το ubuntu να κάνει autologin. Login δηλαδή σε κάποιον user, δίχως
> να ζητάει όνομα user και pass.

Μπορείς να το κάνεις μέσα από τις ρυθμίσεις του gdm:

http://blog.grprakash.com/2006/11/08/auto-login-in-ubuntu/

> - Τόσο ο πατέρας μου (που είναι τελείως άσχετος) όσο κι εγώ
> χρησιμοποιούσαμε στα Windows τον Foobar2000, λόγω των tabbed playlists
> και (εγώ) της δυνατότητας mass-tagger, mass-renamer, πολλών
> υποστηριζόμενων format, και export σε άλλα format ήχου. Στο linux λένε
> ότι κάτι παρόμοιο είναι ο Amarok τον οποίο και εγκατέστησα (επειδή έχω
> ubuntu -gnome- χρειάστηκε άπειρα πακέτα του KDE και κυρίως της
> βιβλιοθήκης Qt), αλλά δυστυχώς δεν κατάφερα να παίξω ούτε ένα τραγούδι
> γιατί κρασάρει.

Το rhythmbox το δοκίμασες; Όπως και το amarok χρειάζονται κάποια extra
πακέτα για να παίξουν mp3. Tο Ubuntuguide.org και το help.ubuntu.com
έχουν αρκετές πληροφορίες:

http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty#Multimedia_Codecs_.26_Browser_Plug-ins
http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty#Multimedia_Players
https://help.ubuntu.com/7.04/musicvideophotos/C/index.html

> - Στα Windows χρησιμοποιούσα Total Commander γιατί για δουλειές με
> αρχεία είναι μονόδρομος. Στο linux βρήκα τον Gnome Commander. Καλός αλλά
> όχι τόσο δυνατός. Έχετε υπόψη κάτι καλύτερο;

Αν δεν σε πειράζουν οι extra βιβλιοθήκες του KDE στο Gnome δες τον
Krusader. Υπάρχουν και τα Xfe και Tux Commander που δεν τα έχω δοκιμάσει.

> - Καθόλου μπλε οθόνες, όντως, αλλά απείρως περισσότερα κρασαρίσματα
> εφαρμογών από ότι στα Windows. Αν μια εφαρμογή κολλήσει πως σκατά την
> κάνω kill; Ή καλύτερα, ποιό είναι το αντίστοιχο του Windows Task Manager;

Gnome System Monitor ή Παρακολούθηση Συστήματος στα ελληνικά αν δεν κάνω
λάθος. Και πάλι αν δεν κάνω λάθος, ενεργοποιείται και με Ctrl+Esc.

Πολλές φορές όμως είναι χρήσιμο και ένα τερματικό. Δίνοντας 'ps aux'
βλέπεις μια λίστα με το τι τρέχει. Στη συνέχεια 'kill <PID>'.