DMA expiry

Giannis Stoilis giannis at stoilis.gr
Tue Nov 13 10:26:54 EET 2007

On 11/12/07, Giorgos Pallas <gpall at ccf.auth.gr> wrote:
> Εκεί που δούλευα στο φορητό (χωρίς να κάνω τίποτα I/O intensive) κόλλησε
> λίγο το σύμπαν, και μετά από 3-4 δευτερόλεπτα άκουσα ένα κλικ από το
> δίσκο και επανήλθαν όλα.
>
> dmesg:
>
> hda: dma_timer_expiry: dma status == 0x60
> hda: DMA timeout retry
> hda: timeout waiting for DMA
>
> Κανένας με παρόμοιο συμβάν; Να περιμένω τα χειρότερα ή μπορεί να ήταν

Το έχω δει, σε μόνιμη βάση όμως, σε προβληματικό δίσκο. Εγώ στη θέση
σου θα αγόραζα νέο δίσκο. Περαστικά...

> και τελείως τυχαίο συμβάν; Backup εννοείται ότι κάνω τακτικά. Μια που το
> έφερε η κουβέντα, για να επαναφέρεις πλήρως το σύστημα δεν αρκεί να
> έχεις πάρει ένα
>
> tar cpjf /media/teras/sysbackup.tar.bz2 --exclude=/tmp --exclude=/proc
> --exclude=/lost+found --exclude=/dev --exclude=/mnt --exclude=/media
> --exclude=/sys /

Η παράμετρος -p είναι η εξής, σύμφωνα με την man:
      -p, --same-permissions, --preserve-permissions
              ignore umask when extracting files (the default for root)

Πρώτον είναι για extract και δεύτερον είναι μόνο για όταν δεν τρέχεις
την tar σαν root, πράγμα που πιστεύω ότι θα κάνεις για το backup του
συστήματός σου. Εσύ γιατί την έχεις στο backup σου;

> Μήπως μου διαφεύγει κάτι και θα τραβάω τα μαλλιά μου;

Νομίζω ότι παίρνεις υπερβολικά πολλά. Αν για παράδειγμα έχεις
Debianοειδές linux, παίρνεις και το cache repository του apt, κάτι που
μπορεί να είναι πολλά άχρηστα gigabytes πακέτων.

Βέβαια, η υπερβολή στο backup δεν είναι νομίζω ότι είναι τόσο
πρόβλημα, απλά τρώει πολύ χρόνο και χώρο. Οπότε αν δεν είναι πρόβλημα
αυτά για σένα, δεν είναι πρόβλημα γενικώς.