Καλό το backup, αλλά restore πως κάνουμε;

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Nov 5 17:13:21 EET 2007

On 2007-11-05 16:37, Harris Kosmidhs <hkosmidi at laboratorium.gr> wrote:
> [...]
> cron+rdiff-backup.
>
> Κάθε τόσο κάνω ένα tar (Non-compressed, tar cf ) τον φάκελο και split
> σε αρχεία των 2GB όπου και τα γράφω σε όσα DVD χρειάζεται. Είναι
> "σωστό" ;
>
> Το θέμα μετά είναι το restore. Δεν μου έχει τύχει (ευτυχώς) αλλά
> υποψιάζομαι ότι αν ποτέ Bootαρω με ένα Live-cd και κάνω copy όλα τα
> dvd σε ένα φάκελο και μετά cat * |tar xf θα έχω όλο το backup
> dir. Έπειτα σύμφωνα με το rdiff-backup αρκεί ένα cp -a.  Επαναλαμβάνω
> ότι το σενάριο είναι υποθετικό απλά θέλω να ξέρω μήπως μπορεί να την

Το rdiff-backup μπορεί να δουλέψει κι "ανάποδα", π.χ. αν εδώ και μήνες
κάνεις το εξής για "backup":

        #            SOURCE          DESTINATION
        rdiff-backup /some/local/dir backupiera::/backup

Μπορείς να κάνεις "επιλεκτικά" restore ένα κομμάτι του local/dir
αντιστρέφοντας το SOURCE και DESTINATION όρισμα του rdiff-backup:

        #            SOURCE                   DESTINATION
        rdiff-backup backupiera::/backup/lala /some/local/dir/lala

> Αυτό που σκέφτομαι να κάνω πάντως είναι ότι τα /etc, svn repo να τα
> κάνω backup σε ξεχωριστό DVD, ώστε στην άτυχη στιγμή να μην έχω να
> κάνω restore και το home με τα 10GB του.

Επειδή μπορείς να κάνεις επιλεκτικά restore ένα μέρος από το remote
path, δεν είναι "strictly" απαραίτητο, αλλά θα επιταχύνει πολύ το
restore αφού το rdiff-backup δε θα χρειάζεται να "κοιτάξει" το full
file set.