Image backup

Giorgos D. Pallas gpall at ccf.auth.gr
Thu May 24 11:49:08 EEST 2007

Mια και έφερε η κουβέντα τα full disk backups, γράφω για να
προειδοποιήσω τον κόσμο ότι όσοι τυχαίνει να χρησιμοποιούν το Symantec
Ghost για να πάρουν backup το δίσκο τους ο οποίος περιέχει και ext3
filesystems, θα αντιμετωπίσουν προβλήματα με το restore. Ενώ η εφαρμογή
(που τρέχει από live win cd) δείχνει να παίρνει τα πάντα κανονικά
backup, αλλά και όταν χρειαστεί μοιάζει να κάνει κανονικά restore, το
restored ext3 filesystem είναι corrupted, ευτυχώς (θα είχα πάθει
εγκεφαλικό αλλιώς) όχι ανεπανόρθωτα και ευτυχώς χωρίς απώλειες αρχείων.

Λεπτομέρειες εδώ:
http://debian-warrior.blogspot.com/2007/04/recovering-ghosted-ext3-filesystem.html

Τώρα αν τυχαίνει να είμαι ο μόνος που χρησιμοποιεί το Ghost για backup
δίσκου, επιδείξτε κατανόηση στον νέο και σχωρνάτε με ;-)

Γ.

Υ.Γ. Μετά λοιπόν ανακάλυψα από ένα post σε forum ενός εκ των developers
του Ghost ότι το ghost καταλαβαίνει μόνο από ext2 fs και συμπεριφέρεται
στο ext3 σαν να ήταν ext2 (d'oh...). Eν πάση περιπτώσει, τώρα τρέχω το
ghost με τον διακόπτη -IAL ο οποίος στα μη windows filesystems κάνει
sector-by-sector copy, αυξάνοντας μεν (τραγικά) το μέγεθος του backup
αλλά τουλάχιστον διατηρώντας την ψυχική μου υγεία. Προφανώς δε, αν
υποπέσει στην αντίληψή μου κάποιο free software εναλλακτικό παρόμοιας
λειτουργικότητας (που να καταλαβαίνει και από ext3) θα απαλλαγώ
ευχαρίστως από το Ghost.

YΓ2. Aν κάποιος guru της λίστας παίζει με το low-level dd και το έχει
δοκιμασμένω θα χαρώ να δω το ζευγαράκι εντολών που κάνουν από live linux
cd backup & restore...