routing local IP addresses

P. Christeas p_christ at hol.gr
Wed May 23 20:09:57 EEST 2007

On Τετάρτη 23 Μάιος 2007, basilis wrote:
> Δεν ξέρω αν δεν κατάλαβα καλά, αλλά:
>
> στο σπίτι μου ο σέρβερ έχει 2 interfaces: ένα 192.* (eth0) και ένα
> 10.*(eth1). Το eth1 συνδέεται με έναν υπολογιστή στην ταράτσα - το άλλο
> (eth0) με τους υπολογιστές στο σπίτι. Ένας από τους υπολογιστές στο
> σπίτι έχει address 10.bla.bla.bla. Ο σέρβερ κάνει route όλα τα 10.* μέσω
> του eth1 - τα πακέτα όμως για το 10.bla.bla.bla τα κάνει route μέσω του
> eth0.
>
> Αν κατάλαβα καλά, στο μήνυμά σου έλεγες ότι αυτό είναι αδύνατον.

Τώρα που το ξεκαθάρισες, παίρνω κι εγώ πίσω την αρχική μου απάντηση. Νόμιζα
ότι ήθελες να δοκιμάσεις κάποιο loop από το ένα interface στο άλλο "server
κερνάει - sever απαντάει".
Η 10άρα ip που έχεις μέσα στο σπίτι, είναι awmn, ή κάποια 'δικιά σου'; Στην
πρώτη περίπτωση, ναί, μπορείς να rout-άρεις την κίνηση από το επάνω awmn στο
κάτω σπιτικό-awmn με κάποιον τρόπο.. Το πρόβλημα είναι εκεί ότι όλοι οι άλλοι
routers θα 'κόψουν' τις διευθύνσεις 192.168.0.0/16. Οπότε θές κάποιο
tunnel/vpn από πάνω/κάτω..
Στην περίπτωση που η σπιτική 10άρα δεν θές να φαίνεται στο awmn, μιλάμε για
διπλό masquerading. Ένα πάνω στην ταράτσα, που θα μετατρέπει το 192 του
σπιτιού σε 10.χ και ένα πάνω στο κουτί που θα μετατρέπει το 10άρι σε 192..