Ένα άρθρo του CNN/Fortune για τις 235 πατέντες της MS που "παραβιάζει" το ΕΛΛΑΚ.

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu May 17 13:43:17 EEST 2007

On 2007-05-16 21:12, George Notaras <gnot at g-loaded.eu> wrote:

> Δεν διαφωνώ καθόλου. Οι ελευθερίες που ορίζει η GPL θα μπορούσε
> να πει κανείς ότι είναι το υπέρτατο αγαθό όσον αφορά το
> λογισμικό.  Αλλά, στην πράξη, δεν αρκούν μόνο οι ελευθερίες. Θα
> πρέπει να λυθεί και το πρόβλημα της χρηματοδότησης της
> κατασκευής του λογισμικού, το οποίο ούτε η GPL ούτε ο κύριος
> Stallman λύνει. Είναι ολοφάνερη η διαφορά στην ποιότητα μεταξύ
> των εργαλείων για τα οποία υπήρξε άμεση (σοβαρές δωρεές) ή
> έμμεση (ανάπτυξη από ανθρώπους που πληρώνονται από εταιρίες για
> αυτόν ακριβώς το λόγο) χρηματοδότηση.

Είναι πολύ διαφορετικό πράγμα η χρηματοδότηση από την άδεια με
την οποία αναπτύσσεται ένα προϊόν λογισμικού.  Το γεγονός ότι
υπάρχει χρηματοδότηση δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το αποτέλεσμα
είναι υποχρεωτικά unfree software.

Υπάρχουν πάρα πολλά projects που χρηματοδοτήθηκαν από εταιρείες και δεν
είναι unfree software.  Το πιο δημοφιλές παράδειγμα είναι αυτό τον καιρό
η χρηματοδότηση του Google Summer of Code.  Το SoC χρηματοδοτεί αυτή τη
στιγμή που μιλάμε όχι ένα αλλά *26* διαφορετικά projects για το FreeBSD.

Η άδεια του αποτελέσματος της προσπάθειας που κάνουν οι SoC students για
το FreeBSD δεν θα είναι commercial, unfree software επειδή
χρηματοδοτείται από κάποιον.

Οσο για την ποιότητα, δεν είναι τόσο προφανές ότι η χρηματοδότηση ενός
free software project μπορεί να είναι η μόνη ικανή συνθήκη για να είναι
ποιοτικό το αποτέλεσμα.

> Ένα παράδειγμα: Ορίζει κανείς κάτι στον Apache και στη συνέχεια ελέγχει
> με τον browser αν δουλεύει σωστά η σελίδα, όχι γιατί ανησυχεί για τον
> Apache, αλλά μην τυχόν έκανε κάποιο τυπογραφικό ή άλλο λάθος. Από την
> άλλη, για παράδειγμα, κάποιος θα πρέπει να θυμάται: «στο evince είναι
> που το ίδιο print-dialog δεν λαμβάνει υπόψη του το
> "print-in-reverse-order" ή στο epiphany?» Είναι ακραίο παράδειγμα, αλλά
> δείχνει σε τι σημεία μπορεί να φτάσει η διαφορά ποιότητας.

Το παράδειγμα δεν βγάζει ιδιαίτερο νόημα.  Προφανώς αν κάνεις αλλαγές
στο configuration του web server πρέπει να ελέγξεις αν παίζει.  Αν δεν
το κάνεις, τότε δεν θα 'πρεπε να έχεις πρόσβαση στον web server ως admin
του.

Επίσης, δεν είναι ιδιαίτερα φανερό τι σχέση μπορεί να έχει ένα web
server daemon με ένα print dialog ενός άλλου προγράμματος.

> Αυτό το γράφω επειδή ό,τι δεν προσαρμόζεται στο περιβάλλον, είναι
> καταδικασμένο.

Οχι απαραίτητα.  Ο ``Άνθρωπος'' ως γένος έχει φανταστικές ικανότητες στο
να διαμορφώνει ο ίδιος το περιβάλλον του :)

> Ως περιβάλλον δεν εννοώ την MS και το proprietary λογισμικό, αλλά
> ολόκληρο τον κόσμο, στον οποίο τίποτα δεν είναι τσάμπα.  Ούτε το
> ελεύθερο λογισμικό.  Κάποιοι αφιέρωσαν άπειρες ώρες και κάποιοι
> αφιέρωσαν χρήματα για να γραφτεί.

Εξακολουθείς ακόμα και μετά από όλο αυτό το thread να μπερδεύεις το
``ελεύθερο'' με το ``τσάμπα''!

    http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html

Δεν έχει νόημα να γράφουμε ``ελεύθερο λογισμικό'' αν δεν εννοούμε το
ίδιο πράγμα.