Ένα άρθρo του CNN/Fortune για τις 235 πατέντες της MS που "παραβιάζει" το ΕΛΛΑΚ.

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Wed May 16 18:37:55 EEST 2007

On Mon, 2007-05-14 at 20:03 +0300, Manolis Kiagias wrote:

> Το θέμα όπως είπες είναι "γράφει μια άλλη βιβλιοθήκη". Το να βρω πως
> λειτουργεί κάτι μου επιτρέπει να το ξαναφτιάξω με τον τρόπο που θέλω εγώ
> ώστε το πρόγραμμα μου να μιμείται το άλλο ως προς το αποτέλεσμα και όχι
> ως προς την αρχική σχεδίαση.

Φυσικά δεν άρχισα το reverse engineering, αλλά μετά από κάποιο σχετικό
ψάξιμο αυτές τις ημέρες, νομίζω ότι συνειδητοποιώ πού είναι το πρόβλημα
στο αρχικό σκεπτικό του παραδείγματος όπως και στην έννοια "γράφει μια
άλλη βιβλιοθήκη":

Θεωρούσα ότι είναι ανθρωπίνως δυνατή η αναπαραγωγή ενός αλγορίθμου
αυτούσιου από το binary μέσω του reverse engineering. Στην πράξη βέβαια
αυτό είναι τουλάχιστον απίθανο, σε βαθμό που είναι ανούσιο να το
λαμβάνουμε ως περίπτωση! Τώρα αντιλαμβάνομαι πλήρως όλα όσα έγραψες
σχετικά με την "άλλη βιβλιοθήκη" καθώς και την αγανάκτηση των Φάνη και
Γιώργου για τον προαναφερθέν παράδειγμα.

Οπότε η νέα βιβλιοθήκη είναι πράγματι μια *άλλη* βιβλιοθήκη που κάνει
μεν την *ίδια* δουλειά Α, αλλά με *διαφορετικά* βήματα, οπότε, ακόμη και
στην περίπτωση που είναι πατενταρισμένος ο αρχικός αλγόριθμος, δεν
τίθεται ούτε καν υποψία παραβίασης της πατέντας.

Αυτό δεν λύνει βέβαια το γενικότερο πρόβλημα με την αδιαλλαξία των 2
πλευρών για εύρεση λύσης συνύπαρξης μεταξύ μη-ελεύθερων και ελεύθερων
μορφών λογισμικού, όπως περιέγραψα στο αρχικό μήνυμά μου.

Κατά την άποψή μου, μια πιθανή λύση για όλους θα μπορούσε να είναι ο
ανοικτός κώδικας (σε ελεύθερη ή μη μορφή), φυσικά αφού διαμορφωθεί σωστά
το νομικό υπόβαθρο που θα τον προφυλάσσει από την αντιγραφή.

Με την παρούσα κατάσταση, όπου η μία πλευρά προσπαθεί να διατηρήσει με
νύχια και με δόντια το μονοπώλιο και η άλλη προσπαθεί επίσης με νύχια
και δόντια να προσαρμόσει το περιβάλλον στο ελεύθερο λογισμικό (ενώ θα
έπρεπε να κάνει ακριβώς το αντίστροφο), και μέχρι να φανούν τα πρώτα
σημάδια συνεργασίας για εύρεση λύσης, παρακαλώ να μου επιτρέψετε να
τρέφω τα ίδια αισθήματα για την MS και το FSF.