????? ???? Slackware user ?? ?????????????? BSD;

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon May 7 21:43:47 EEST 2007

On 2007-05-07 14:26, Vaggelis Tripolitakis <vtripolitakis at gmail.com> wrote:
> Για να πούμε και του στραβού το δίκιο, το Linux έχει γίνει υπερβολικά
> πολύπλοκο και εξαιρετικά διαφορετικό όσον αφορά τη δομή και την
> οργάνωσή του, από distribution σε distribution, με αποτέλεσμα να
> συμβαίνουν κωμικοτραγικά (βλ. nvidia restricted modules μετά από
> kernel upgrade). Αν αυτά είχαν συμβεί στην m$ απλά θα κάνεις δεν θα
> χρησιμοποιούσε τα λειτουργικά της...

Αληθές :-P

> Από την άλλη τα BSD έχουν συγκεκριμένο κοινό. Δεν είναι λειτουργικό
> για τον "πολύ" κόσμο. Ίσως εάν λειτουργήσει αξιοπρεπώς το flash plugin
> (δεν ξέρω εάν πλέον δουλεύει) να το περάσουν μερικοί ακόμα... Για το
> hardware δε support μου θυμίζει τα πέτρινα χρόνια του Linux, το οποίο
> για αρκετούς κατασκευαστές πλέον έχει γίνει mainstream λειτουργικό.
>
> Ειδικά για τα τελευταία τί λες φίλε charon;

Για το αν υπάρχει 'flash plugin' για BSD και για το hardware support
εννοείς;  Οχι δεν υπάρχει flash plugin, αλλά από τη στιγμή που το flash
είναι εντελώς κλειστό «πρότυπο», το μόνο που μπορεί να κάνει το BSD, το
Linux ή οποιοσδήποτε άλλος είναι να παρακαλέσει αρκετά την εταιρεία που
το βγάζει.  Σε ορισμένους δεν αρέσει αυτό το «παρακαλεστικό ύφος».
Άλλοι δεν θεωρούν ότι το να μιλήσεις κάπως πιο σοβαρά με μια εταιρεία
είναι ισοδύναμο με το να «πουλήσεις την ψυχή σου στο διάβολο».

Πάντως το Flash δεν είναι τόσο ελλειπές σε BSD όσο θα νόμιζε κανείς
διαβάζοντας τα παραπάνω:

  http://keramida.wordpress.com/2007/04/19/flash-support-for-bsd-step-1/

Για το hardware support έχεις επίσης δίκιο, αλλά κι εδώ υπάρχει διαφορά
στην φιλοσοφία τωνδύο λειτουργικών συστημάτων.  Άλλοι θέλουν να γίνουν
το Ένα Μοναδικό Desktop(TM).  Άλλοι όχι.  Άλλοι ενδιαφέρονται για την
υποστήριξη συστημάτων high-end με πολλαπλά CPU cores και έντονη χρήση
multithreaded εφαρμογών.  Άλλοι νοιάζονται περισσότερο για το αν τρέχει
στο desktop τους το Beryl.  Η μεγαλύτερη πλειοψηφία όμως αυτών που
μπορούν να φτιάξουν drivers ασχολούνται κυρίως με την διατήρηση αυτών
των οδηγών που υπάρχουν και την ανάπτυξη σιγά-σιγά περισσότερων.  Το
γεγονός ότι σήμερα το BSD δεν έχει 8192 drivers για Winmodems δεν είναι
κάτι που έχει τόσο πολύ σημασία, γιατί πολλές φορές είναι καλύτερο να
έχεις ένα driver για ένα modem που παίζει Σωστά(ΤΜ), παρά 8192 drivers
για 16384 μοντέλα από Winmodems, από τα οποία παίζει σωστά περίπου το
0.1% αν το φεγγάρι είναι αρκετά γεμάτο :)