GUI programming

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Wed Mar 21 18:03:03 EET 2007

Γεια σε όλους τους προγραμματισταράδες,

Τώρα που μπορώ να καταργήσω τις παλιές αμαρτίες (Delphi), ψάχνω για το
κατάλληλο ελεύθερο εργαλείο portable GUI programming, που κατά
προτίμηση να χρησιμοποιεί python.  Από τα ελάχιστα που έχω
κοιτάξει/ακούσει, μου φαίνεται ιδιαίτερα ελκυστικό το wxWidgets.

Έχω όμως ένα γενικότερο ερώτημα για το μέλλον του προγραμματισμού
εφαρμογών GUI.  Εννοείται πως πολλές εφαρμογές που παλιά τις κάναμε
τοπικά με GUI τώρα τις κάνουμε web.  Όμως, ανάλογα με το είδος της
εφαρμογής, αυτό δεν είναι πάντα βέλτιστο, και η εφαρμογή που τρέχει
τοπικά (ενδεχομένως συνδεόμενη και με μια βάση δεδομένων) συχνά είναι
προτιμότερη (ή και η μόνη λύση).

Το ερώτημα είναι, τι ρόλο βαράνε οι πιο πρόσφατες τεχνολογίες, όπως
Ajax και SVG; Το ρωτάω αυτό στην περίπτωση που θα ήταν πιο σκόπιμο να
επενδύσουμε σε κάτι τέτοιο αντί σε wxPython.  Οι τεχνολογίες αυτές
απλώς προσθέτουν περισσότερες γραφικές δυνατότητες στο web; Ή είναι
κάτι που προσθέτει στο web τη δυνατότητα να πλησιάζει πιο πολύ στην
τοπική εφαρμογή; Όταν μια εφαρμογή διαβάζει δεδομένα από μια ΒΔ, και
μετά πρέπει να τα επεξεργαστεί τοπικά (cpu-intensive που πρέπει να
γίνει στον client), ή όταν έχουμε μια εφαρμογή όπως editor, τότε
εξακολουθούμε να την κάνουμε τοπική, ή υπάρχει κι εκεί καμιά τάση να
πάμε προς το web;

--
Antonis Christofides
+30-2107722840 (work)