results: linux clock running under vmware

Nick Demou ndemou at gmail.com
Thu Mar 8 15:48:14 EET 2007

Την 7/3/2007, Nick Demou <ndemou at gmail.com> έγραψε:
> σε ένα debian installation που τρέχει μέσα σε vmware το software clock
> χάνει πολά δευτερόλεπτα έως και λεπτά ανά ημέρα

for reference:
 - ναι είναι γνωστό πρόβλημα εδώ και κάμποσο καιρό και είναι
εντονότερο σε kernels που τρέχουν το timer interrupt στα 1000Hz (1000
interupts / sec) ή σε kernels που τρέχουν σε πολλαπλούς επεξεργαστές
με smp (γιατί και το σύστημα σαν σύνολο και κάθε cpu ξεχωριστά ζητά να
δημιουργηθούν timer interrupts για πάρτη της οπότε με 2 cpu έχουμε τα
τριπλάσια interrupts/sec από ότι με μία)
 - οφείλεται στο γεγονός πως ο guest ζητά Ν timer interrupts σε κάθε
δευτερόλεπτο τα οποία το virtual machine πρέπει να εξομοιώσει. Όταν
ζητά πολλά, είτε ο host δεν μπορεί να τα παράγει είτε o guest δεν
προλαβαίνει να εκτελέσει το επόμενο γιατί ακόμα εκτελεί το
προηγούμενο. Σημείωση ο host δεν μπορεί να παράγει περισσότερα virtual
Tim.Ints. από όσα real tim.ints. έχει αξιώσει απο το real HW να του
στέλνει.
 - δεν συνίσταται (και συχνά δεν έχει νόημα) να προσπαθήσεις να λύσεις
το πρόβλημα του λάθος ρολογιού με ntpd, ntpdate και τα σχετικά. Πρέπει
να βασιστείς στα vmware-tools και μια σχετική option στο vmx αρχείο
για να συγχρονίζετε ο guest από τον host στον οποίο host αν θες
τρέχεις ntpd ή ότι άλλο είναι πρέπον. Ακόμα και αυτό όμως μπορεί να
μην παίξει αν έχεις μεγάλη διαφορά

για όλα τα παραπάνω βλ. http://www.vmware.com/pdf/vmware_timekeeping.pdf

επίσης από όσα κατάλαβα:
 - ως host τα windows XP/200X παίζουν στα 1000Hz χωρίς να κάνεις κάτι
(φροντίζει το vmware)
 - kernel 2.4 παίζουν κατά κανόνα στα 100Hz αλλά υπάρχουν patched 2.4
kernels που παίζουν παραπάνω
 - kernel 2.6 παίζουν by default στα 1000Hz αλλά έχουν σχετικό option
στο *source *

στην περίπτωση μου έχω vmware σε host windows 2003 server 2 X Xeon 2.8G
ο guest είναι debian sarge με 2.6.8 (αν θημάμαι σωστά) και το πρόβλημα
είναι τόσο έντονο που τα vmware-tools δεν μπορούν να κρατήσουν το
ρολόι συγχρονισμένο

συνεπώς θα χρειαστεί kernel recompilation για να κατέβω στα 100Ηz
Μένει να μάθω πως κάνω recompile τον kernel σε debian sarge
*κρατώντας* όμως τις τρέχουσες ρυθμίσεις (γιατί φυσικά δεν έχω ιδέα τι
να απαντήσω στις ερωτήσεις του make config)