Απ: linux clock running under vmware

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Wed Mar 7 17:25:45 EET 2007

Giorgos Keramidas wrote:

> Όπως λέει κι ένα παλιό Κινέζικο ρητό: ``This sucks!''.
Οχι ακριβώς. Το Κινέζικο ρητό λέει: "Εαν η πεταλούδα πετάει στραβά και
το γλαρόνι κοιτάει τον ουρανό αντί τη θάλασσα κτλ κτλ , this sucks" :-P

> [...]
> σύμπαν όταν αρχίσει να κάνει stepping forward το ρολόι, αλλά αν αρχίσεις
> να κάνεις μικρά βηματάκια προς τα πίσω στο χρόνο, έχω την εντύπωση ότι
> θα γίνει της τρελής.  Το make θα σου γράφει ότι κάποια αρχεία έχουν
> δημιουργηθεί "στο μέλλον", το syslog θα σου ξεσκίζει τα timestamps στα
> logs και δε θα μπορείς να τα επιστευτείς μετά, κι οτιδήποτε έχει σχέση
> με absolute timestamps θα το πάρει με συνοπτικές διαδικασίες ο διάολος.
>
> Οχι δεν είναι καλή ιδέα το ntpdate, ακόμα κι αν το βάλεις να τρέχει κάθε
> second (που μάλλον θα σε μπλοκάρει ύστερα ο NTP server, επειδή του τρως

Ισχύουν τα παραπάνω με την εξής διαφορά:

Εάν χάνεις μερικά [umc]sec κάθε ώρα(όπως όλα τα μηχανήματα που δεν έχουν
κάποιο hardware bug) δεν υπάρχει κανένα απολύτως impact από αυτά που
αναφέρεις(εξαίρεση: προγράμματα που χρησιμοποιούν nanosleep() ). Οπότε
το syncing ανα ώρα δεν σε ενοχλεί ούτε στο ελάχιστο.

Τώρα η αλήθεια είναι οτι στο vmware δεν ισχύει η παραπάνω παραδοχή
πάντα(ανάλογα το load εως και ποτέ) οπότε έχεις απόλυτο δίκιο( τα έχω
συναντήσει ήδη αυτά που αναφέρεις καθώς και άλλα). Από την άλλη μέχρι
στιγμής το vmware το χρησιμοποιώ μόνο για testbed και όχι για production
οπότε δεν με νοιάζει ιδιαίτερα τι θα γίνει με την ώρα. Μου αρκεί να
είναι σε γενικές γραμμές +-100sec από την πραγματική (τίνος την
πραγματική? ε εδώ δέχομαι ως πραγματικότητα το ntp.grnet.gr).

Πάντως με βάλατε σε μερικές σκέψεις...

--
Alexandros Kosiaris 	Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074