Στήνοντας επιχείρηση σε Linux

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Jun 18 04:49:32 EEST 2007

On 2007-06-17 22:14, ndemou at gmail.com wrote:
> 2) μετά να φτιάξεις ένα άλλο και να κάνεις debuging με ένα ή δύο
> απαιτητικούς πελάτες στο διπλανό γραφείο απο αυτό του προγραμματιστή επί
> 5 χρόνια... (και βέβαια δεν πρέπει ο προγραμματιστής να απαντά "μα όχι
> δεν γίνεται έτσι αυτό αφού κοίτα πως είναι το schema της database που εσύ
> μου υπέδειξες πέρυσι" αλλά "αφού έτσι πρέπει να γίνει θα βρούμε τρόπο να
> το κάνουμε) Ταυτόχρονα να έχεις τη γνώση και τη σύνεση ώστε να καταλάβεις
> πότε οι απαιτήσεις του πελάτη είναι υπερ-εξειδίκευση που αφορά μόνο αυτόν
> και άλλους δύο οπότε πρέπει να γίνει με workaround.

Το υπερ-περίεργο μέρος είναι ότι εθελοντικά (π.χ. όπως πολλά ΕΛ/ΛΑΚ
προγράμματα) δε μπορείς εύκολα να πείσεις τον κόσμο να κάνει «δυσάρεστα»
πράγματα *και* να σου λέει «αφού έτσι πρέπει να γίνει, τι να κάνουμε, θα
κάνω την καρδιά μου πέτρα και θα το γράψω με αυτό τον άθλιο τρόπο».  Για να
απαντούν έτσι οι προγραμματιστές χρειάζεται, συνήθως, ένας τεράστιος
οργανισμός από managers «γύρω» από τον προγραμματιστικό πυρήνα -- που κάνει
τη δύσκολη δουλειά του να πείθει τους προγραμματιστές ότι «έτσι πρέπει να
γίνει» -- και ένας σκασμός λεφτά.  Αλλά αν τα έχεις αυτά, δεν είσαι πλέον
μια «μικρή» επιχείρηση της Ελλάδας :(