Re: Στήνοντας επιχείρηση σε Linux

ndemou at gmail.com ndemou at gmail.com
Sun Jun 17 22:14:58 EEST 2007

On 6/15/07, Panagiotis Kranidiotis <kranidiotis at vatica.org> wrote:
> Το πρόβλημα με την ελληνική επιχείρηση είναι αυτό που ανέφερε ο Χρήστος,
> η παραμετροποίηση. [...]
> Το πρόβλημα μας δεν είναι προγραμματιστικό. Υπάρχουν προγράμματα που θα
> μπορούσαν να κάνουν πολύ καλά την δουλειά που θέλουμε.[...]

όπως ανέφερα έχω δει μερικά εμπορικά/erp (όπως θες πες τα) μέχρι 10-15
χιλιάδες ευρώ και μπορώ να σου πω με ασφάλεια ότι ΚΑΝΕΝΑ δεν κάνει όλα
τα ΑΠΛΑ πράγματα μιας εμπορικής επιχείρησης σωστά χωρίς να κάνεις
τρελό κόπο και χωρίς να χρειάζεσαι βαθιά εμπειρία στο εκάστοτε
πρόγραμμα. Γιατί? γιατί το αντικείμενο είναι ΕΥΡΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΛΟΚΟ. Κάθε
επιμέρους κοματάκι του είναι πάναπλο αλλά όταν τα συνθέτεις όλα μαζί
το αποτέλεσμα είναι χαοτικό. Ο μόνος τρόπος να κάνεις ένα σωστό
πρόγραμμα είναι :
0) να βρεις έναν chief προγραμματιστή με επαρκή γνώση
εμπορίου/λογιστικών και διάθεση να μάθει περισσότερα και άλλους 2-3
απλά καλούς στον προγραμματισμό.
1) να φτιάξεις ένα πρόγραμμα, να φας τα μούτρα σου και να το παρατήσεις
2) μετά να φτιάξεις ένα άλλο και να κάνεις debuging με ένα ή δύο
απαιτητικούς πελάτες στο διπλανό γραφείο απο αυτό του προγραμματιστή
επί 5 χρόνια... (και βέβαια δεν πρέπει ο προγραμματιστής να απαντά "μα
όχι δεν γίνεται έτσι αυτό αφού κοίτα πως είναι το schema της database
που εσύ μου υπέδειξες πέρυσι" αλλά "αφού έτσι πρέπει να γίνει θα
βρούμε τρόπο να το κάνουμε) Ταυτόχρονα να έχεις τη γνώση και τη σύνεση
ώστε να καταλάβεις πότε οι απαιτήσεις του πελάτη είναι
υπερ-εξειδίκευση που αφορά μόνο αυτόν και άλλους δύο οπότε πρέπει να
γίνει με workaround.
3) μετά να φτιάξεις άλλο ένα γιατί το προηγούμενο θα λειτουργεί αλλά
θα είναι unmaintainable και να κάνεις πάλι debuging για 1-2 χρόνια

κατά ένα μέρος είναι το ιδανικό λογισμικό για OpenSource ανάπτυξη -
κατά ένα άλλο είναι το χειρότερο