Re: ΑΠ: Στήνοντας επιχείρηση σε Linux

Stefanos Kouzof kouzof at gmail.com
Thu Jun 14 21:49:49 EEST 2007

Ναι ρε παιδιά, δε διαφωνώ, αλλά εδώ μιλάω για λογισμικό για ελληνική
επιχείρηση. Στην Ελλάδα το 80% των επιχειρήσεων είναι με 5 και λιγότερα
άτομα, και όσες είναι πάνω από 500 είναι μετρημένες στα δάχτυλα (άντε και
των ποδιών).
Από ΕΣΥΕ, 2003:
Προσωπικό(άτομα)        Πλήθος Επιχειρήσεων
 5-9                                     17.500
10-19                                    8.000
20-29                                    2.600
30-49                                    2.400
50-99                                    1.500
100 και άνω                           1.200
(τα νούμερα είναι στο περίπου, τα έβγαλα από γράφημα)
Οπότε, μια τυπική ελληνική εταιρία μάλλον είναι μέχρι 20 άτομα, και έχει και
ανάλογο προϋπολογισμό. Εγώ δεν θα κοίταζα καθόλου λύσεις επιπέδου SAP και
Oracle (για παγκόσμιες επιχειρήσεις - χιλιάδες χρήστες) και MS Nav (για
επιχειρήσεις ~500 ατόμων). Και μην ξεχνάμε, οι  γ έ φ υ ρ ε ς    λ ο γ ι σ τ
ι κ ή ς   και οι   ε π ι τ α γ έ ς (η MS έφαγε ένα χρόνο για να βάλει
διαχείριση επιταγών στο Nav). Οτιδήποτε χωρίς αυτά είναι άχρηστο στην
Ελλάδα.

Και, για να λέμε τη σκάφη-σκάφη, τυπικά νούμερα για στήσιμο εταιρίας με 10
χρήστες με ελληνικό ERP:
ERP: 5 - 15 χιλιάδες
10 Χρήστες: 5-10 χιλιάδες
(υπ' όψιν, αυτές οι τιμές είναι χωρίς την έκπτωση που κάνει η εταιρία του
ERP στον μεταπωλητή, που η έκπτωση είναι  ~20% και μπορεί να ανέβει)
Παραμετροποίηση: 5-15.000 (0,5 - 1,5 ανθρωπομήνα)
Ετήσια updates: 3.000
Ετήσια υποστήριξη: 5-8.000 (~100 ώρες)
Σύνολο: 15 - 40.000 η εγκατάσταση και 8-11.000 / έτος (μόνο το ERP, χωρίς
λειτουργικά, RDBMS, mail, Office suits, mail servers/clients κλπ κλπ)

Σκεφτείτε πόσο βγαίνει με Oracle/SAP/Nav και σκεφτείτε πόσα ανθρωποέτη
μισθών είναι η διαφορά... εδώ είναι για ψυχοφάρμακα!

Ρε παιδιά, συγκρίνουμε ferari με fiat, αλλά έτσι και βάλεις ferari σε
ελληνικό δρόμο, θα την πάρεις στο χέρι από τις λακούβες, ενω το fiatάκι...

On 6/14/07, Christos Cheretakis <xalkina at otenet.gr> wrote:

>    Δεν ξέρω αν είναι το καλύτερο και το ακριβότερο, πάντως στην ίδια
> liga παίζουν και τα Applications της Oracle (ή αλλιώς E-Business Suite,
> ή δεν ξέρω πως αλλιώς).

Τιμές, λοιπόν, σχετικά πρόσφατες:

> * database user: $800
> * application server user: $400
> * Financials & Logistics user: $3500

   Υπάρχει κι ένα πακέτο εν είδει προσφοράς για 5 χρήστες, το οποίο

> περιλαμβάνει τα πάντα (licenses, εκπαίδευση, κλπ) και βγαίνει κάπου στις
> $45K.

   Consulting, που θα χρειαστείς οπως και δήποτε σε τιμές Oracle βγαίνει