ΑΠ: Στήνοντας επιχείρηση σε Linux

Christos Cheretakis xalkina at otenet.gr
Thu Jun 14 21:13:06 EEST 2007

Stefanos Kouzof wrote:
> Σωτήρη,  το SAP είναι το καλύτερο και ακριβότερο ERP στον κόσμο, όχι
> στην Ευρώπη μόνο! Εδώ μιλάμε για 100 - 200 χιλιάδες ευρώ μόνο για το
> λογισμικό για εταιρία 50 ατόμων, χώρια άλλα τόσα για παραμετροποίηση.
> Είναι πέρα από τα ελληνικά δεδομένα, για αυτό έβγαλε και η SAP τις
> μικροτερες εκδόσεις, αλλά κι αυτές δεν είναι φθηνότερες από πχ το Μ$
> Nav, και ούτε συζήτηση για τα ελληνικά ERP.
> Μια τυπική εταιρία 50 ατόμων (10 χρήστες) δε θα πλήρωνε πάνω από 25
> χιλιάδες εύκολα για κάνενα ERP - δεν το δικαιολογούν τα κέρδη της..

   Δεν ξέρω αν είναι το καλύτερο και το ακριβότερο, πάντως στην ίδια
liga παίζουν και τα Applications της Oracle (ή αλλιώς E-Business Suite,
ή δεν ξέρω πως αλλιώς). Υποστηρίζεται σε Linux (με τις δυστροπίες των
μεγάλων πακέτων, μόνο Suse & Redhat, τώρα πια και Oracle Linux,
συγκεκριμένες εκδόσεις, συγκεκριμένα πακέτα, κλπ).

   Για την ευχρηστία του SAP δεν ξέρω, μπορώ όμως με απόλυτη σιγουριά να
σου πω πως η Oracle σχεδόν 30 χρόνια τώρα δεν έχει καταφέρει να φτιάξει
τίποτα εύχρηστο --άντε, καλά, ίσως τον SQL*Developer. Είναι όμως, όπως
και το SAP, ολοκληρωμένο πακέτο το οποίο κάνει παπάδες και μπορεί να
παραμετροποιηθεί στο έπακρο, για ό,τι μπορεί να χρειαστεί κάποιος.

   Περιλαμβάνει Financials, Logistics, HR, CRM, Project Management, MRP,
internet deployed κομμάτια, για ηλεκτρονικό μαγαζί πχ., και για πιο
ακραία και κάθετα σενάρια, ένα από τα κομμάτια του είναι Pharmaceuticals.

   Τεχνικά, παίζεις με σχεδόν όλα τα προϊόντα της Oracle. Στο back-end
έχεις τη βάση, στο middle-tier τον application server, ενώ ο client
είναι ένα java-applet για τις φόρμες και υπάρχουν και αμιγώς HTML-based
τμήματα για ένα σκέτο browser.

   Από τα πρώτα προγράμματα που ανέφερες (Soft1 κλπ) εμένα μου φάνηκε
πως μιλάς για πολύ μικρά μαγαζιά. Αν μιλάμε για 50+ άτομα, αναλόγως και
με τα έσοδα πάντοτε της εταιρείες, ίσως και να μπορεί να δικαιολογηθεί
κάτι στο ύψος του συγκεκριμένου πακέτου. Τιμές, λοιπόν, σχετικά πρόσφατες:

* database user: $800
* application server user: $400
* Financials & Logistics user: $3500

Φαντάζομαι πως θα πρέπει να υπάρχει ελάχιστος αριθμός licenses, αλλά δεν
τον ξέρω.

   Υπάρχει κι ένα πακέτο εν είδει προσφοράς για 5 χρήστες, το οποίο
περιλαμβάνει τα πάντα (licenses, εκπαίδευση, κλπ) και βγαίνει κάπου στις
$45K.

   Consulting, που θα χρειαστείς οπως και δήποτε σε τιμές Oracle βγαίνει
περί τις $18K ο ανθρωπομήνας, αλλά στην αγορά παίζουν τιμές ακόμα και
γύρω στις 5000. Οι φήμες λένε ότι αυτοί, σε αντίθεση με τους SAPάδες, δε
χρειάζονται ψυχοφάρμακα...

   Αυτά,

	Χ/

--
Q: Because it reverses the logical flow of conversation.
A: Why is putting a reply at the top of the message frowned upon?