Backup Tapes

Christos Cheretakis xalkina at otenet.gr
Thu Jun 14 15:33:36 EEST 2007

Yiannis Yiakoumis wrote:
> [...]
>
> Θέλω να κάνω backup του συστήματός μου και χρησιμοποιώ tapes hp dat 72.
> Απολογούμαι εκ των προτέρων για όποιες "χαζές" ερωτήσεις αλλά είναι η
> πρώτη επαφή με το συγκεκριμένο storage.
> Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι κατά πόσο το μέγεθος του block είναι
> σταθερό. Πιο συγκεκριμένα, κάνοντας backup ένα αρχείο 165ΜΒ βλέπω ότι η
> επόμένη θέση για write στο tape είναι στο block 16655, και επίσης
> προσθέτοντας ένα αρχείο 5ΜΒ προχωράει περίπου 500 blocks. Είναι ασφαλές
> να θεωρήσω ότι το μέγεθος block είναι 10KB? Και αν ναι, αυτό ισχύει σε
> όλα τα tapes, ανεξαρτήτως μεγέθους, εταιρίας κτλ?

   Υποψιάζομαι πως χρησιμοποιείς (GNU) tar για το backup σου, το οποίο
έχει default τα 10KB, (512x20). Φαντάζομαι πως αν χρησιμοποιήσεις κάποιο
από τα "πιο μεγάλα" open source backup software (bacula, amanda, κλπ),
θα είναι επιλογή.

> Ο λόγος που θέλω το block είναι γιατί είναι ο μόνος τρόπος που έχω
> σκεφτεί για να καταλαβαίνω σε ποιο σημείο του tape βρίσκομαι, ώστε να
> προειδοποιώ για αλλαγή ( μέσω του mt -f /dev/nst0 tell ).

   Αν όντως χρησιμοποιείς tar, υπάρχει το option M, το οποίο σταματάει
και σε περιμένει, όταν γεμίσει η κασέτα.

> Επίσης, μία άλλη απορία που έχω σχετίζεται με το compression rate ( στο
> tape μου γράφει assuming 2:1 ). Αυτό σημαίνει ότι τα 165ΜΒ που γράφω και
> κάνω retrieve αντιστοιχούν σε 82.5 από τα 72GB της κασσέττας??

   Άρα έχεις HP tapes... Η HP γράφει πάντοτε το διπλάσιο, θεωρώντας πως
το πετυχαίνει στις περισσότερες περιπτώσεις. Εξαρτάται πάντοτε από τα
data σου...

> Ευχαριστώ,
> Γιάννης

	Χ/

--
Q: Because it reverses the logical flow of conversation.
A: Why is putting a reply at the top of the message frowned upon?