openstandards

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Thu Jul 19 18:31:49 EEST 2007

> " The support for multiple standards allows a migration towards open
> standards when appropriate in the long run."

Έχω μια τάση να κατασκευάζω θεωρίες συνομωσίας σχετικές με το ooxml
τελευταία, οπότε επιτρέψτε μου άλλη μία: Αυτή η διάταξη μπορεί να
χρησιμεύσει σε δύο πράγματα: (1) πριν υιοθετηθεί το ooxml ως iso
standard (ή αφού υιοθετηθεί και συζητώνται ενστάσεις), ως επιχείρημα:
«Ναι, υπάρχει ήδη το ISO 26300, και ναι, το ooxml είναι δεύτερο
πρότυπο για το ίδιο πράγμα, αλλά επειδή η μετάβαση από .doc σε ooxml
είναι και καλά ευκολότερη απ᾽ ό,τι σε odf ωφελεί στην προκειμένη
περίπτωση να έχουμε 2 πρότυπα για το ίδιο πράγμα». (2) αν αποτύχει το
ooxml να υιοθετηθεί ως iso standard, τότε χρησιμεύει ως επιχείρημα:
«Ναι, το ISO 26300 είναι ανοιχτό standard, αλλά καλό είναι να
στηρίζουμε και το OOXML γιατί και καλά θα βοηθήσει τη μετάβαση σε open
standards in the long run».

> και τέλος η αναφορά στο "open source": " The use of 'open source'
> software may further the deployment of public services. However
> again, whether open source or not, it is the most viable software
> that should be allowed to survive in the infrastructure. So again,
> EIF v2.0 should facilitate multiple options to co-exist, and to
> compete."

Αν το δεις από την οπτική του OOXML vs. ODF, πάλι το ίδιο λέει.

Ότι η MS έχει ρίξει μεγάλη έμφαση στο OOXML είναι σίγουρο.  Ότι ασκεί
πιέσεις σε όλο τον πλανήτη και είναι δικτυωμένη σε πολλά μέλη του ISO
και ενδεχομένως και κεντρικά στον ISO είναι επίσης σίγουρο.  Ότι έχει
διασυνδέσεις και με την κομισιόν δεν υπάρχει μεγάλη αμφιβολία.

Στη Γερμανία επίσης συζητήθηκε αιφνιδιαστικά στο ομοσπονδιακό
κοινοβούλιο καινούργιος ορισμός του «ανοιχτού προτύπου», και το ότι
είχε σχέση με το OOXML ήταν λίγο-πολύ εμφανές.  "The leading
negotiators from CDU/CSU and SPD say they fear that the EU definition
might, by not allowing Microsoft to exclude open source software, be
unfairly intervening in the market and thereby depriving Microsoft of
its chances to establish its Office format OOXML as the leading
standard." http://eupat.ffii.org/07/06/bundestag13/