encoding sto ubuntu

Ag. D. Hatzimanikas a.hatzim at gmail.com
Tue Jul 17 09:47:30 EEST 2007

On Mon, Jul 16, at 10:33 Christos Ricudis wrote:

> OK, na ta sbhsoume. Proteinw na arxisoume apo to pistopoihtiko gennhsews
> sou, kai tous titlous idiokthsias tou spitiou sou :>.

Τελείως άσχετο αυτό που είπες με αυτό που εννοούσα, (Χιντ: Βλέπε
Αλέξανδρος και την απάντησή του στον Γιώργο).

Βασικά αυτό που ήθελα να πω, είναι έως πότε οι πληροφορίες που αφορούν εμάς
και ανήκουν σε εμάς όλους - (είναι περιουσία μας, δεν ανήκει σε καμία
κυβέρνηση) - δεν θα είναι σε ανοιχτά πρότυπα και που θα διαρκούν στο χρόνο,
και πότε επιτέλους αυτές οι αποθηκευμένες πληροφορίες θα μετατραπούν από τέτοια
φορματ.

Αν εσύ περιμένεις το αύριο, εγώ Όχι. Αυτή είναι στην ουσία η συζήτηση
που κάνουμε.

Και να μην το ξεχάσω.
Δεν το αρνούμαι αυτό. Δεν με νοιάζει όμως το παρελθόν. Με νοιάζει το αύριο
και πως από εδώ και πέρα θα λειτουργούμε σαν άνθρωποι, σαν κοινωνία,
σαν κράτος, σαν προγραμματιστές και τα λοιπά, με τα μαθήματα που μάθαμε
από το παρελθόν.

On Mon, Jul 16, at 10:33 Christos Ricudis wrote:
> To software development ws epi to pleiston einai entelws ad-hoc. Prepei
> na ftiakseis kati kai prepei na to ftiakseis *TWRA*,

Α δεν αντιλέγω, αυτή είναι η κατάσταση που περιγράφεις και έτσι
γράφεται ο κώδικας.
Αλλά θα (προσπαθήσω να) σου εξηγήσω.

Το παράδειγμα που θα φέρω είναι με τα αυτοκίνητα, και θα ρωτήσω τον
εαυτούλη μου.
Τα αυτοκίνητα όταν βγήκανε σε μαζική παραγωγή ήταν «έτοιμα» να καλύψουν
κάποιες προϋποθέσεις που σήμερα φαίνονται αυτονόητες και κατανοητές σε
όλους μας; μιλάω για την ατμοσφαιρική ρύπανση και τα επίπεδα θορύβου.
Όχι. Και όχι και ότι τις καλύβουν σήμερα να εξηγούμαστε· αλλά ας υποθέσουμε
ότι τις καλύβουν σήμερα σε κάποιο βαθμό (και μας έχουν γίνει συνείδηση πια, ας
το ελπισουμε).
Αλλά· η έως τώρα χρησιμοποίησή τους (των αυτοκινήτων) είχε και έχει *τεράστια*
αρνητική επίδραση στο περιβάλλον *ΜΑΣ*.

<Παρένθεση>
Η Γη ανήκει σε όλους μας, γι αυτό δεν μπορεί να ανήκει σε κανέναν ατομικά.
Πχ. Όταν έχουμε ένα κομμάτι Γης υπό την κατοχή μας, δεν μπορούμε να την κάνουμε
ότι θέλουμε, μόνο και μόνο επειδή την έχουμε. Καλώς την έχουμε αλλά πρέπει να την
σεβόμαστε. Να θυμόμαστε όμως ότι μας είναι δανεική και μας την
παραχωρήσανε με τον όρο (η τουλάχιστον θα έπρεπε να υπάρχει ο όρος) να
την σεβόμαστε. Να την φροντίζουμε και να την πλουτίζουμε. Και να την
παραδώσουμε σε καλύτερη κατάσταση από όταν την παραλάβαμε.
</Παρένθεση>

Δεν είμαι κατά της εξέλιξης και της πρωτοβουλίας (κάθε άλλο).
Είμαι όμως κατά της τεχνολογίας που δεν πληρεί προϋποθέσεις.
Θα μου πεις ποιος εκείνο τον καιρό νοιαζόταν για τις προϋποθέσεις.
Το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν οι μεν να πουλήσουν και οι δε να χρησιμοποιήσουν
την τεχνολογική εξέλιξη με τον οποιοδήποτε τρόπο. Άλλωστε ποιος θα έθετε
βέτο εκείνο τον καιρό του Στυλ.
"Πρώτα φτιάξτο για να μην βγάζει ρύπους και μετά βγάλτο στην κυκλοφορία".
Αδιανόητο.

Το αποτέλεσμα. Η χρήση τους, μαζί με τα υπόλοιπα (υπο)προϊόντα-σκουπίδια
που βγάζει ο άνθρωπος, έχουν καταντήσει την Γη σε απέραντο σκουπιδότοπο και της
έχουν ανεβάσει σε μόνιμη βάση τον πυρετό (θερμοκρασία)της - 48 έφτασε στον Βόλο -,
ώστε η διαβίωση σε αυτόν το πλανήτη για τα ανθρώπινα όντα, να φτάνει τόσο δα
κοντά να λογίζεται εφιαλτική πια και, (θα το δούμε και αυτό να γίνεται, που γίνεται
και σήμερα) μόνο με την χρήση ειδικών φίλτρων.

Δηλαδή μέσα σε 3 δεκαετίες καταστρέψαμε ένα ολόκληρο πλανήτη, επειδή είμαστε
«αχαλιναγώγητοι». Αυτή είναι η ευθύνη μας. Σαν γενιά.
Αν μπορέσει ο κόσμος και καταφέρει και επιζήσει, για αυτό θα μιλάνε για μας.

Βέβαια το ερώτημα είναι ποιος δημιουργεί αυτόν τον κατάλογο των
προϋποθέσεων; Ο ΟΗΕ, Τα Κράτη; Όχι. Αυτή είναι η δουλειά ανεξάρτητων
οργανισμών που ελέγχονται από την ίδια την κοινωνία. Αλλά αυτό είναι ένα
άλλο θέμα.

Αυτό που ήθελα να πω, παρεμπιπτόντως:
Το οξύμωρο στην ιστορία των αυτοκινήτων είναι, ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες
που πλουτίσανε πουλώντας ακατάλληλη τεχνολογία και καταστρέψανε τον
πλανήτη, θα πλουτίσουν η πλουτίσανε πιο πολύ πουλώντας τεχνολογία για «καθαρά»
αυτοκίνητα. Και για να πάω και πιο μακριά οι ίδιες οι οικογένειες η οι συγγενείς
τους, θα ζητήσουν από το παγκόσμιο κοινό ξανά λεφτά, αυτήν την φορά για να
ΣΩΣΟΥΝ τον κόσμο από την καταστροφή. Σας θυμίζει τίποτα. Διαβάστε το
άρθρο που δημοσίευσε σύνδεσμο ο Γιώργος.

Ό άνθρωπος καλό είναι να εργάζεται με την νοοτροπία και το πάθος όταν|να
ξέρει, ότι αύριο μπορεί να μην είναι παρών σε αυτόν τον κόσμο, αλλά ότι
ο κόσμος θα είναι παρών και χωρίς αυτόν.
Και αυτό αφορά και τους προγραμματιστές που γράφουν έστω και μια γραμμή
κώδικα. Γράψτο με το πάθος ότι πρέπει να παραδώσεις κώδικα σήμερα, αλλά
ξέροντας πως αυτό το κομμάτι κώδικα θα μπορεί να διαβαστεί/εφαρμοστεί και
αύριο. Η τουλάχιστον φρόντισε να ναι εύκολη η μετατροπή του και να
επικοινωνεί με ένα σταθερό αέναο πρότυπο, που το μόνο που μπορεί να κάνει,
είναι να επανεξεταστεί ή να αναβαθμιστεί. Και γι αυτό το πρότυπο, την δημιουργία
του και την συντήρησή του είμαστε υπεύθυνοι όλοι μας.

> *ΝΑΙ*. Δεν χρειάζεται "encoding", αλλά χρειάζεται να ξέρεις Γιαπωνέζικα.
> Το οποίο είναι μια γλώσσα, η οποία είναι ένα f***ing πρότυπο!
>
> Και για να είμαστε ακριβείς, όλοι οι υπολογιστές στον κόσμο, δεν έχουν
> *απολύτως* *κανένα* πρόβλημα να χειριστούν (διαβάσουν εν προκειμένω)
> οποιαδήποτε ακολουθία από bits. Το τι σημαίνουν τα bits αυτά, *είναι* θέμα
> κάποιων προτύπων. Τι νομίζεις ότι είναι το ASCII? Τι νομίζεις ότι είναι το
> Little/Big-Endian?

Μα πως θα μάθεις Γιαπωνέζικα όταν το ISO δεν σου τα δείχνει ή θέλει
recoding.
Για να το πω αλλιώς.
Με την χρησιμοποίηση του ISO είναι σαν έχεις ένα Γιαπωνέζο μπροστά σου

θυμίζω,
 - ( όλοι οι υπολογιστές στον κόσμο, δεν έχουν  *απολύτως* *κανένα* πρόβλημα
 να χειριστούν (διαβάσουν εν προκειμένω) οποιαδήποτε ακολουθία από bits-

και ο ήχος να μην φθάνει στα αυτιά σου, ή να χρειάζεται ειδικό φίλτρο
και ειδική τεχνολογία, για να ακουστεί στα αυτιά σου.
Γιατί να έχεις αντάπτορα, όταν αυτό δεν είναι αναγκαίο.
Το Unicode σου λέει "φίλε, δεν χρειάζεται μεσολαβητή. μετατροπέα.
Συγκεντρώσου στην επικοινωνία με τον Γιάπονα, πχ... αν αυτό που θέλεις
να κάνεις είναι να μάθεις Γιαπωνέζικα."

> Θα σου φανεί περίεργο, αλλά υπάρχουν συστήματα που
> δουλεύουν σε EBCDIC και είναι πολύ πιθανό κάποια από αυτά να είναι
> υπεύθυνα για τον μισθό σου (εάν τον παραλαμβάνεις από τράπεζα).

Όπως θα λέγαμε και στο χωριό μου (με ειδική καρδιτσιώτικη προφορά)
"Πουντα τα ρημάδια;"

> Προφανώς ένα καλά σχεδιασμένο πρότυπο αντέχει στον χρόνο, αλλά όχι και στο
> διηνεκές, ή νομίζεις ότι σε μερικά χρόνια δεν θα αλλάξει το UTF-8; (μην
> απαντήσεις γιατί, που θες να ξέρω, εάν ήξερα θα ήμουν θεός. Ακόμα δεν έχω
> φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Είμαι στο "deity level"! κάθε φορά με τρώει ο
> παπάρας του επόμενου level...)

Δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω την νοοτροπία αυτή. Μου φαίνεται ότι υποτιμούμε
τους εαυτούς μας. Πρόσεχε δεν λέω να τους πάρουμε σοβαρά, αυτό που λέω είναι
να μην τους υποτιμούμε.
Συγνώμη στον Στάθη αν τον πρόσβαλα με το παραπάνω, αλλά νομίζω ότι
έχουμε αδικήσει τους εαυτούς μας.
Αφήνουμε το μέλλον μας στην τύχη και στην διάθεση αλλονών, όταν είμαι σίγουρος
ότι μπορούμε εμείς να τα καταφέρουμε από μόνοι μας καλύτερα, αυτοδιοικούμενοι.
Η ανάπτυξη και το μοντέλο του ανοιχτού λογισμικού στις διάφορες μορφές
τους, και ο τρόπος λειτουργίας των διάφορων διανομών Linux/BSD's έδειξε
απέδειξε τον παραπάνω ισχυρισμό και θα το αποδείξει στο μέλλον και σε
διάφορες άλλες εκδηλώσεις της ζωής.

Κυρίως όμως έδειξε πως ο κόσμος του ανοιχτού λογισμικού, φροντίζει να *υπακούει*
σε ανοιχτά πρότυπα, φτιαγμένα και συντηρημένα από εμάς για εμάς.

Και πάνω σε αυτή την λογική, είπα:
"Ξεφορτωθείτε τα ISOS, ότι είχαν να προσφέρουν το προσφέρανε. Κατά την
ταπεινή μου γνώμη, δημιουργήσανε προβλήματα και αποτέλεσαν τροχοπέδη στην
ανάπτυξη και αποδοχή των Linux/BSD's'· και καλό θα ήταν όλα τα έγγραφα να
μετατραπούν, όσο πιο γρήγορα γίνεται σε unicode και να πάμε μπροστά."