encoding sto ubuntu

rouvas at di.uoa.gr rouvas at di.uoa.gr
Fri Jul 13 19:30:26 EEST 2007

Ag. D. Hatzimanikas said:

> Γιατί μπερδεύεστε με λογοπαίγνια;
>
> Τα πράγματα είναι απλά.
> Ερ. Μπορείς σε ISO* να δεις Γιαπωνέζικα;
> Απ. Όχι.
> Ερ. Μπορείς σε UTF-8
> Απ. Ναι.
> Ερ. Το μάτι χρειάζεται ειδικό encoding για να διαβάσει Γιαπωνέζικα
>     στοιχεία από ένα βιβλίο;

*ΝΑΙ*. Δεν χρειάζεται "encoding", αλλά χρειάζεται να ξέρεις Γιαπωνέζικα.
Το οποίο είναι μια γλώσσα, η οποία είναι ένα f***ing πρότυπο!

Και για να είμαστε ακριβείς, όλοι οι υπολογιστές στον κόσμο, δεν έχουν
*απολύτως* *κανένα* πρόβλημα να χειριστούν (διαβάσουν εν προκειμένω)
οποιαδήποτε ακολουθία από bits. Το τι σημαίνουν τα bits αυτά, *είναι* θέμα
κάποιων προτύπων. Τι νομίζεις ότι είναι το ASCII? Τι νομίζεις ότι είναι το
Little/Big-Endian?

> Απ. Όχι.
>
> Ε, τότε είναι ξεκάθαρο ποιο είναι το πρότυπο που πρέπει να ακολουθηθεί,
> να υπηρετηθεί, υποστηριχτεί, βελτιωθεί, προωθηθεί, κλπ.

Όχι δεν είναι. Ο κόσμος των υπολογιστών δεν δημιουργήθηκε με
παρθενογένεση. Θα σου φανεί περίεργο, αλλά υπάρχουν συστήματα που
δουλεύουν σε EBCDIC και είναι πολύ πιθανό κάποια από αυτά να είναι
υπεύθυνα για τον μισθό σου (εάν τον παραλαμβάνεις από τράπεζα).

Οι *ανάγκες* καθορίζουν ποια προσέγγιση είναι *καλή*. Αυτή η προσέγγιση
είναι καλό (έως απαραίτητο) να γίνει πρότυπο (κατά τη γνώμη μου). Εάν
αλλάξουν οι ανάγκες, τότε θα πρέπει να αλλάξουν και οι τεχνικές
προσεγγίσεις και να ξαναγίνει η δαρβίνεια διαδικασία επιλογής τους, ώστε
κάποιες από αυτές να γίνουν πρότυπα.

> Δεν φθάνει.
> Τότε αναβαθμίζουμε.
>
> Ερ. Υπάρχει σήμερα ανάγκη για την παλαιά κωδικοποίηση;
> Απ. Όχι.
> Ερ. Υπήρξε ποτέ ανάγκη για την παλαιά κωδικοποίηση;
> Απ. Ναι. Γιατί σκεφτόταν σε κείνη την εποχή με την λογική μιας νύχτας
> και
>     του προσωρινού και να δούμε. Χακ χακ στο χακ. Να τα χαρώ τα πρότυπα.

Είναι τόσο αφελές αυτό που λες...

Προφανώς ένα καλά σχεδιασμένο πρότυπο αντέχει στον χρόνο, αλλά όχι και στο
διηνεκές, ή νομίζεις ότι σε μερικά χρόνια δεν θα αλλάξει το UTF-8; (μην
απαντήσεις γιατί, που θες να ξέρω, εάν ήξερα θα ήμουν θεός. Ακόμα δεν έχω
φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Είμαι στο "deity level"! κάθε φορά με τρώει ο
παπάρας του επόμενου level...)

-St;auhw

> Και για αυτό υπήρξαν και υπάρχουν, όλα αυτά τα προβλήματα.
> Στο έτος 2007, δεν μπορεί να διαβαστεί ένα Cdrom, γιατί τα βλέπει ο
> άνθρωπος  αλαμπουρνέζικα, και ένας άλλος άνθρωπος δεν μπορεί να βάλει
> άνω τελεία. Και ένα κάρο χιλιάδες αμέτρητα εκατομμύρια προβλήματα που
> ανάγκασαν κόσμο και κοσμάκη να μείνει μακριά από το Linux για χρόνια.
> Μεταξύ αυτών και εμού, για τρία χρόνια παρακαλώ, γιατί η κατάσταση που
> επικρατούσε στην ελληνική γλώσσα ήταν επιεικώς απαράδεκτη.

Δεν έφταιγαν τα πρότυπα γι αυτό. Το Linux δεν περίμενε το UTF-8 για να
έχει Ελληνικά.