Re: NIS χρήστης δεν κάνει logon στον Η/Υ

Vaggelis Tripolitakis vtripolitakis at gmail.com
Sun Jul 15 23:10:38 EEST 2007

On 7/15/07, linuxlists at freemail.gr <linuxlists at freemail.gr> wrote:

> Καλησπέρα.
> Έχω ένα NIS server.
> Προσπαθώ να κάνω logon σα NIS χρήστης από Η/Υ NIS client (OPEN SUSE 10.2 - NIS Client - KDE).
>
> Ενώ δέχεται όνομα & κωδικό μετά από λίγa δευτερόλεπτα βγάζει μήνυμα "Could not start kstartupconfig. Check your installation". Έχει μόνο ένα κουμπί ΟΚ που όταν το πατήσω δείχνει να σκοτώνει το Χ, να το ξεκινά πάλι και με πετάει πίσω στην οθόνη του login
>
> Άν δοκιμάσω με gnome... απλά σκάει με τον ίδιο τρόπο χωρίς να βγάζει το μήνυμα.
>
> Όταν κάνω login από κονσόλα με βάζει κανονικά

> [...]

Είναι λογικό να σκάνε τα Gnome/KDE... αφού ψάχνουν για configuration
data και αφού δεν τα βρίσκουν προσπαθούν να γράψουν κάπου. Δυστυχώς
για σένα αυτό το κάπου είναι το / αφού εκεί σε βάζει το σύστημα αφού
δε βρίσκει το /home/username directory που είναι στο password file του
nis server.

Στο nis server οι χρήστες που έχεις, έχουν κάποιο default home
directory. Κατά συνέπεια όταν πας να κάνεις login θα ψάξει στο
μηχάνημα για κάτι της μορφής /home/username (το οποίο και φυσικά δεν
υπάρχει).

Μια λύση είναι να φτιάξεις ένα /exports/home στον nis server και να το
κάνεις nfs export.
Στη συνέχεια θα αλλάξεις σε home directory για τους nis users από
/home/username σε /exports/home/username.

Αντίστοιχα σε κάθε client μηχάνημα θα φτιάξεις ένα /exports/home
directory και εκεί θα κάνεις mount το προαναφερθέν nfs export.

μετά το mount λογικά θα πρέπει όλα να σου λειτουργούν ρολόι

Το παρόν configuration δουλεύει έτσι από τότε που προτοέκατσα σε unix
network .... (είναι καμμιά 12άρα χρόνια) ... και πίστεψέ με ...
δουλεύει καλά ! (μέχρι να χαλάσει το hub/switch χιχι)

--
Τριπολιτάκης Ευάγγελος

Ηλεκτρονικός Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ,
ΜΔΕ, Υποψήφιος Διδάκτορας Πολυτεχνείου Κρήτης

ΒΙΟ.ΠΑ. Χανίων
Κτίριο 2.01
Τηλέφωνο/Fax : 2821089588
Κινητό: 6944848656