encoding sto ubuntu

Ag. D. Hatzimanikas a.hatzim at gmail.com
Fri Jul 13 14:37:31 EEST 2007

On Fri, Jul 13, at 01:35 Giorgos Keramidas wrote:

> [...]
> τα ISO charsets, ξεχνάς κάτι βασικό.
>
> Το να υποστηρίζεις «legacy τεχνολογίες» δεν είναι πάντα η πηγή
> του κακού.  Απλά τυχαίνει να είναι ένα αναγκαίο κακό για κάποια
> πράγματα.
>
> Για παράδειγμα, αν ένα πρωί κάποιος αποφάσιζε ότι το Linux δεν θα
> υποστηρίζει πλέον κανένα από τα ISO-8859-7 encoded plain text
> files που έχεις, και αφαιρούσε και κάθε support από εργαλεία όπως
> το iconv, το recode και αντίστοιχα, δε θα τον μισούσες με πάθος
> που ουσιαστικά σε έκανε να χάσεις κάθε δυνατότητα να διαβάσεις τα

Incomplete argument!

Πρέπει να το δεις και ανάποδα.
Όταν σκέφτηκα κάμποσο καιρό πριν, για μια εγκατάσταση freebsd,
πληροφορήθηκα ότι η υποστήριξη/τεχνολογία είναι ατελής και ανεπαρκής,
και αφού όλα μου τα έγγραφα είναι σε UTF-8, απέφυγα την εγκατάσταση.

Αυτό για μένα σημαίνει ότι στην χειρότερη περίπτωση κάποιοι δεν
ενδιαφέρονται για τα στάνταρτς, ή στη καλύτερη και ευγενική περίπτωση
κάποιοι στο Freebsd, έχουν μια εξαιρετικά περίεργη άποψη για το τι είναι
στάνταρτ ή για το τι πρέπει να καθιερωθεί σαν στάνταρτ.

Η δικιά μου άποψη, είναι ότι δεν μπορεί αυτή την στιγμή με τις
υπάρχουσες τεχνολογίες να υπάρξει καλύτερος τρόπος επικοινωνίας
μεταξύ μηχανών, τερματικών, ανθρώπων (από διαφορετικές κουλτούρες,
γλώσσες, τρόπων γραφής, πληκτρολογίων  κτλ) που χειρίζονται ηλεκτρονικούς
υπολογιστές από την Unicode κωδικοποίηση.

Όσο καθυστερεί αυτή η μεταπήδηση, το πρόβλημα απλά διαιωνίζεται, και θα
το κληρονομήσει και η επόμενη γενιά.

Τα εργαλεία reencoding υπάρχουν, και κανείς δεν πρόκειται να τα καταργήσει,
αυτό που λέω εγώ απλά, είναι να εκλείψει *όσο* το δυνατόν πιο γρήγορα η
ανάγκη τους.

> Είναι επίσης ευθύνη μας να παρέχουμε στον κόσμο τη δυνατότητα να
> επιλέξει :-)

Δεν διαφωνώ καθόλου μα καθόλου με αυτό που είπες. Αυτό που διαφωνώ είναι
ότι δεν πρέπει να αφιερώνουμε, χρόνο, σκέψη, κώδικα, υποστήριξη και φαιά ουσία
στο να παρέχουμε την δυνατότητα σε κάποιους να δουλεύουν σε παρωχημένη
τεχνολογία. Ας το κάνουν μόνοι τους, υπάρχει ο κώδικας.

Εσύ σαν Γιώργος (που σέβομαι σαν developer) και εμείς σαν Ελληνική
κοινότητα Linux/Bsd, πρέπει να στρέψουμε τις δυνάμεις μας στο να κάνουμε
την ελληνική γλώσσα να παίζει καλά και δίχως προβλήματα σε όλα τα
συστήματα και περιβάλλοντα, σε UTF-8.
Τελεία και Παύλα.