Poso kostizei na ftiaksoume to ellhniko pliktrologio;

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Wed Jul 11 18:47:09 EEST 2007

On Wednesday 11 July 2007 17:17:00 Thanos Kyritsis wrote:
> Λες στο τέλος του mail ότι δε σε ενδιαφέρει ο βαθμός στον οποίο φταίνε
> τα εμπλεκόμενα λογισμικά. ΛΑΘΟΣ. Επειδή προτείνεις και μπαίνεις σε
> development χωράφια, ΠΡΕΠΕΙ να σε νοιάζει ακριβώς ποιος φταίει, που και
> γιατί.

Σαφώς και δεν με νοιάζει, και δεν πρέπει να με νοιάζει.  Εγώ είμαι ένας απλός
χρήστης, και θέλω το σύστημα να δουλεύει.  Υποθέτω πως αν προσέφερα 100k
κάποιος θα καθόταν να ασχοληθεί σοβαρά, να βρει συνολικά τι φταίει, τι μπορεί
να γίνει συνολικά, τι δεν μπορεί, και να δώσει λύσεις.  Δεν με ενδιαφέρει να
γίνω γκουρού των keyboard drivers, με ενδιαφέρει να δω το πρόβλημα λυμένο.

Αυτή τη στιγμή ξέρω ανθρώπους (windows power users) που είναι έτοιμοι να πάνε
σε Linux γιατί τους την έχει σπάσει η MS.  Είναι έτοιμοι να δουν ένα σύστημα
διαφορετικό, να ανεχτούν τις διαφορετικές τους ιδιοτροπίες, και να μάθουν να
κάνουν πράγματα διαφορετικά απ' ό,τι τα έκαναν.  Ε λοιπόν θα τους ζητήσω κι
εγώ να άλλαξουν νοοτροπία σε πολλά θέματα, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΤΟΥΣ
ΖΗΤΗΣΩ ΝΑ ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΣΕ ΑΓΓΛΙΚΟ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΙΝ ΠΑΤΗΣΟΥΝ Ctrl+C.

> Αυτό που λές εδώ, δε μπορώ ούτε καν να φανταστώ πόσο δύσκολο είναι.
> Πρέπει να είναι πάρα πολύ. Και αμφιβάλλω ότι δουλεύει και αλλού. Στα
> Windows δουλεύει ? Και αν ναι, πού ? Παντού ή μόνο στο office ή μόνο
> στις native windows εφαρμογές ? Σε εφαρμογές γραμμένες με άλλα toolkits
> (π.χ. QT 4), παίζει ? Στο Mac παίζει ?

Στα Windows παίζει τουλάχιστον από το 1995, σε όλες τις εφαρμογές.  Δεν
καταλαβαίνω για ποιο λόγο είναι δύσκολο.  Δεν μπορεί να λυθεί σε low-level,
σε επίπεδο xkb; Δηλαδή στον πίνακα που έχει τα mappings του ελληνικού
πληκτρολογίου, το πλήκτρο με keycode 54, όταν είναι modified από το Ctrl, να
δίνει αποτέλεσμα Ctrl+C και όχι Ctrl+ψ.  Από το ότι όλες οι εφαρμογές στα
Windows δουλεύουν απρόσκοπτα ως προς αυτό, συμπεραίνω ότι αυτό συμβαίνει στα
Windows.

> Το ίδιο με τα παραπάνω. Στα Windows παίζουν όλα αυτά ?

Τουλάχιστον εδώ και 12 χρόνια, σε όλες τις εφαρμογές, χωρίς το παραμικρό
πρόβλημα.

> Εδώ πέτυχες διάνα τώρα. Αν ρωτήσουμε κάθε έναν τί συνδυασμό πιστεύει πως
> είναι καταλληλότερος για κάθε τί, θα τσακωνόμαστε 3 μήνες.

ΟΚ, δεν με πειράζει ποιος συνδυασμός είναι, αρκεί να είναι κάτι λογικό.  Αυτοί
οι συνδυασμοί που μου λέτε δεν είναι κακοί, απλά πρέπει να δω πως θα
configure το πληκτρολόι μου ώστε το δεξί Alt να είναι δεξί Alt.  Δικό μου
πρόβλημα γιατί λόγω emacs + HHK το configuration είναι λίγο πειραγμένο.

> Για παράδειγμα το KDE,
> αν πας και μιλήσεις στους KDE developers και ζητήσεις να υποστηρίξουν
> το Alt + Shift, θα σε απορρίψουν κατευθείαν, το έχουν δηλώσει στο
> παρελθόν, ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ συνδυασμούς τύπου Meta + Meta στο λογισμικό τους.
> Πρέπει να είναι όλα τύπου Meta [+ Meta (προαιρετικό)] + normal κουμπί.
> Και έτσι έχουμε καταλήξει στο πολύ "κομψό" Alt + Ctrl + K.

Αυτό το Alt+Ctrl+K είναι από τις μεγαλύτερες ηλιθιότητες που έχω δει στη ζωή
μου.  Αν το χρησιμοποιήσεις για να γυρίσεις σε ελληνικό layout, μετά δεν
υπάρχει πια λατινικό K στο πληκτρολόγιο, οπότε δεν υπάρχει τρόπος να πατήσεις
Alt+Ctrl+K για να ξανααλλάξεις layout.  Μου είχε πάρει μέρες να καταλάβω τι
συμβαίνει, πριν 5 χρόνια όταν το δοκίμαζα.