Poso kostizei na ftiaksoume to ellhniko pliktrologio;

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Wed Jul 11 17:58:07 EEST 2007

On Wednesday 11 July 2007, P. Christeas wrote:
> Η άνω τελεία είναι
> τόνος+τελεία· τα υπόλοιπα θέλουν το δεξί Alt.

Ωχ, κάποιος θα κλαίει όταν αναβαθμίσει τα X.org του ... :-P

> Η λύση υπάρχει, το ελληνικό πληκτρολόγιο δουλεύει τέλεια εδώ και
> αρκετές εκδόσεις.

Ναί, αλλά πρέπει να είσαι hacker για να το στήσεις. Ένα σωστό GUI δεν
έχω δεί ακόμα που να λέει στο ρημαδο XKB ότι θέλω:

    Option "XkbLayout"  "us,gr"
    Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle"

Ο αρχάριος χρήστης πρέπει να ψάξει αρκετές μέρες/ώρες μέχρι να βρεί
documentation που να τα λέει αυτά ....

Και εν γένει, είμαι υπέρ του να έχουμε documentation για τον power user.
Αλλά για έναν κακόμοιρο που απλά θέλει να κάνει κλικ κλικ και να γράφει
ελληνικά, ε ρε γαμώτο, κανονικά δε θα έπρεπε να έχουμε documentation
γι' αυτό!

> Όσες φορές έκανα εγκατάσταση στα Ελληνικά, όλα από την αρχή
> δουλέψαν τέλεια (φυσικά, μετά, μπορώ να ξαναγυρίσω τη γλώσσα αν δεν
> μ' αρέσει το Ελληνικό GUI).

Κανονικά θα έπρεπε να μπορείς με την ίδια ευκολία να κάνεις εγκατάσταση
στα Αγγλικά και να αλλάξεις 2-3 πράγματα και να γράφεις στα ελληνικά.
Μερικές φορές όμως αυτό ανάγεται σε μισής μέρας ψάξιμο ...

> ο Ίσως ένα θεματάκι είναι η διαφορετική σύνταξη του xkb που υπάρχει
> σε εκδόσεις του X. Αυτό όμως θα έπρεπε να απασχολεί μόνο τους
> packagers, αφού η διανομή έχει πάντα μία επιλογή για 'Ελληνικά' που
> φροντίζει τις λεπτομέρειες μόνη της. Αμα αυτό δεν δουλεύει, φταίει η
> διανομή.

Αυτό που λές μόνο μια διανομή το έχει, το Ubuntu και έχουμε τραβήξει τα
χίλια μύρια για να παίξει και πάλι, δεν παίζει πάντα και τόσο τέλεια.
Και το κυριότερο, από έκδοση σε έκδοση, ενδέχεται να γίνει break.

Για πήγαινε να στήσεις κάτι άλλο πατώντας απλά "ελληνικά" να σε δώ ;-)

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?
- To explode, of course! ;-)