Access control σε εκτυπωτή δικτύου

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Wed Jul 4 12:07:51 EEST 2007

'μέρα.

Συγγνώμη για το ελαφρώς off-topic.

Συνέδεσα το πολυμηχάνημα (HP Officejet 7210) σε μια θύρα ethernet του
wireless router μου (Linksys WRT54G), και τα λινουξάκια μου τυπώνουν,
σκανάρουν και φαξάρουν μια χαρούλα.  Το πρόβλημά μου είναι το πώς θα
αποφύγω οι γείτονες να στέλνουν φαξ στη θεία τους στη Γαλλική Πολυνησία,
και να ξεσκίζονται στην εκτύπωση και μετά να μου χτυπάνε το κουδούνι για
να την παραλάβουν.

Μια λύση είναι φυσικά να βάλω encryption, αλλά προσπαθώ μήπως το αποφύγω
για λόγους πρακτικούς (ευκολότερη σύνδεση στο δίχτυ για μένα, ειδικά
όταν μιλάμε για drivers που έχουν βγει με reverse engineering και δεν
δουλεύουν τέλεια, άντε μην αρχίσω τώρα τα μπινελίκια στην Apple και τους
προμηθευτές της) και ιδεολογικούς (η σύνδεσή μου συνήθως κάθεται, γιατί
να μην τη διαθέτω στη γειτονιά;  Κι εγώ πού και πού κάνω χρήση γειτόνων
όταν βρίσκομαι αλλού).

Το πολυμηχάνημα δεν φαίνεται να έχει access control, επομένως μόνο μέσω
του router αν κάνω κάτι.  Αλλά πάλι τι θα μπορούσα;  Υπάρχει τρόπος να
του πω «δεν θα επιτρέπεις σύνδεση στο πολυμηχάνημα αν ο συνδεόμενος δεν
έχει προηγουμένως κάνει identify με τον τάδε τρόπο»;  Ακόμα κι αν μπορώ,
δεν είμαι δικτυάς και δεν σκοπεύω να αφιερώσω 18 ώρες για να του
διατυπώσω ένα τέτοιο κανόνα.

Η λύση να σβήνω το μηχάνημα όταν δεν είμαι παρών είναι άβολη και
επιρρεπής σε λάθη, ενώ η λύση του USB δεν είναι τόσο καλή χωροταξικά.

Φυσικά υπάρχει και η λύση ότι αν ο γείτονας στείλει κανένα φαξάκι δεν
έγινε και τίποτε, ενώ δεν έχει νόημα γι' αυτόν να κάνει εκτύπωση.  Μήπως
η πιθανότητα να βρεθεί πιτσιρίκος που να έχει όρεξη να αρχίσει να
φαξάρει και να εκτυπώνει χωρίς λόγο, νιώθοντας ότι είναι σπουδαίος
επειδή κάνει βλακείες, είναι πολύ μικρή;