Re: Απ: Mandriva Metisse

George Iordanou george at iordanou.org
Wed Jan 31 22:16:21 EET 2007

On 31 Ιαν 2007, at 4:25 ΜΜ, Nick Demou wrote:
> Λίγα λεπτά πριν γράψω αυτές τις γραμμές έφυγε από το γραφείο μου στην
> Αθήνα ένας φίλος Λογιστής που ξέρει τα βασικά απο υπολογιστές. Ότι
> έμαθε στη δουλειά του δηλαδή (ευτηχώς είναι σχετικά νέος, γύρω στα
> 35). Ο φίλος αυτός μένει και δουλεύει στην Θεσαλονίκη αλλά καθότι
> ελευθερος επαγγελματίας η δουλειά του τον κυνηγάει παντού. Μετά από 3
> ή 4 τηλέφωνα στο κινητό του λοιπόν μου ζητάει να κάνει μια δουλίτσα
> για 10 λεπτάκια στον υπολογιστή μου.
> Ενώ του έλεγα "ευχαρίστως" και σηκωνόμουν από την θέση μου
> κοντοστάθηκα για λίγο και σκέφτηκα "αιτσ! έχω Linux!". Για πολύ λίγο
> [...]

Νίκο, το γραφικό περιβάλλον του λίνουξ είναι όντως εύχρηστο και
σχετικά εύκολο για ένα μέσο user, όμως τί γίνεται όταν εκείνος ο user
εγκαταστήσει μόνος του μια διανομή και δεν έχει τον κάθε Νίκο που
πέρασε τη μισή ζωή του μέσα σε κονσόλες να του φορτώσει το module της
γαμω-wifi κάρτας του; Ή όταν δεν έχει τον νίκο να του βάλει τα
διάφορα plugins για να παίξει ένα απλό mp3 ή ένα dvd το βράδυ πριν
κοιμηθεί; Συμφωνώ ότι τα καλά κόποις κτώνται... όμως ο μέσος χρήστης
δεν μπαίνει στον κόπο. Ακόμα και στις θεωρητικά user-friendly
διανομές (βλέπε ubuntu), υπάρχει η απαίτηση να ανοίξει κονσόλα.. να
γράψει κάτι που αρχίζει από sudo και να προσθέσει κάτι μαλακίες σε
ένα sources.list. Κάτσε μετά εσύ σαν μαλάκας να του εξηγήσεις την
ανωτερότητα του apt-get και τι σκατά σημαίνει repository.

Άρα, το Λίνουξ δεν είναι εύκολο (ακόμα). Επίσης, ο Χρήστος μιλούσε
για τη δυσκολία του unix, ενώ το mini case study σου μιλά για την
ευκολία του Gnome/KDE στο Λίνουξ.

Just my two cents,
Γιώργος