linux box σε ρόλο web/mail server για πολλά domains

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Wed Jan 31 17:03:18 EET 2007

On Wed, 2007-01-24 at 18:45 +0200, Nick Demou wrote:
> αφότου έχω κάνει μερικές εγκαταστάσεις linux + http,smtp,pop/imap
> server πάντοτε για ένα domain τώρα έχω περιέργεια να να στήσω ένα
> linux box για web / mail server για πολαπλά (δηλ. virtual) domains σαν
> αυτά που υποστηρίζουν ένα σωρό μικρά sites.

Νίκο επειδή ασχολούμαι κι εγώ με κάτι τέτοια (ερασιτεχνικά) θα σου πω τη
διαπίστωσή μου ως τώρα. Το δύσκολο της υπόθεσης δεν είναι η προσαρμογή
του configuration των διαφόρων υπηρεσιών από εξυπηρέτηση ενός domain σε
πολλά virtual domains. Αυτό όλο και κάποιο manual θα το γράφει. Το
περίπλοκο της ιστορίας είναι πώς θα γίνει όλος ο σχεδιασμός, ώστε:

1) για μια νέα προσθήκη domain στο μέλλον ή για μια γενικευμένη αλλάγή
να μη χρειαστεί μισή μέρα ή μια βδομάδα αντίστοιχα, επειδή ο κάθε
λογαριασμός είναι ρυθμισμένος ξεχωριστά. Θα πρέπει να υπάρχουν κοινές
διαδικασίες, templates, scripts κτλ ώστε η βασική δομή όλων των
χρηστών/domains να είναι πάνω-κάτω η ίδια. Εδώ δεν εννοώ μόνον τον
virtual host στον apache, αλλά τα πάντα, από το βασικό directory
structure για το domain μέχρι ακόμη και το backup και το archiving των
ήδη rotated logs κτλ.

2) όσο περισσότερες λεπτομέρειες λάβει κανείς υπόψη του από την αρχή
τόσο λιγότερος κόπος θα χρειαστεί για να γίνουν αλλαγές (ακόμα και
γενικευμένες) στο μέλλον.

Το να μην είναι μπουρδέλο ο σερβερ είναι το πιο σημαντικό. Όλα τα
υπόλοιπα ρυθμίζονται. Φυσικά όλα αυτά είναι πολύ σημαντικά για κάποιον
_μη_-επαγγελματία, που δεν έχει προηγούμενη εμπειρία από ήδη στημένα
τέτοια περιβάλλοντα, και πρέπει να ξανα-ανακαλύψει τον τροχό.

Αυτά είναι τα "my 2 cents" που λένε...