Free Linux driver development

Spiros Bolis sbolis at freemail.gr
Tue Jan 30 21:09:33 EET 2007

On Tue, 30 Jan 2007, Kalamaras Dimitris wrote:

> Ο Greg Kroah-Hartman, kernel developer, δημοσίευσε μια ανακοίνωση στο blog του με τίτλο "Free Linux driver development" σύμφωνα με την οποία η κοινότητα του πυρήνα (1500+ developers) προσφέρεται να αναπτύξει δωρεάν ελεύθερους drivers για κάθε είδος συσκευής, αρκεί ο κατασκευαστής να προσφέρει κάποιες προδιαγραφές του προϊόντος του. Από την ανακοίνωση του:

Kai kala ekane Dhmhtrh alla de nomizw na idrwsei to ayti twn "megalwn"
px. nvidia, atheros. To poly-poly kanas kakomoiros kinezos poy den exei
parei xabari oti tha toy synthroyn kati tzaba (kati poy mallon o idios
antegrapse apo kapoion allo kai poy sthn Kina den boroyn na toy kanoyn
tipota se sxesh me patentes kai alla tetoia wraia) na to ekmetaleytei.

Antistoixo thema eixe to slashdot prin apo 2-3 bdomades: lansare enas
typos to "freedom Internet CD", ena epanastatiko pro'i'on poy den
kollaei ioys, den to plhrwneis kai einai to idaniko dwro!

http://linux.slashdot.org/article.pl?sid=06/12/17/2143249

les kai den 3erame oti ta linux exoyn live CDs...

Omoiws.. les kai den to 3erame oti oi kernel developers doyleyoyn
tzaba kai synthroyn gia tis epomenes ekdoseis ton kwdika kai
epekteinontai kai se alles arxitektonikes...

Ayto poy me problhmatise omws sth arxikh anakoinwsh toy typa einai to
kommati gia to NDA (blepw na grafei kati antistoixo sto mail toy
o Mixalhs o Iatroy):

"If your company is worried about NDA issues surrounding your device's
specifications, we have arranged a program with OSDL/TLF's Tech Board to
provide the legal framework where a company can interact with a member
of the kernel community in order to properly assure that all needed NDA
requirements are fulfilled."

Dhladh ti eidoys "free" implementation tha kanoyn oi kernel developers
poy den kanei h ekastote etaireia (px. nvidia) kai ti diaforetiko tha
kanoyn apo to na dinoyn binary only drivers?

Y.G. ayto poy moy arese poly einai to "FreedomHEC 2007" (synedrio gia
hardware) to opoio 3ekinaei thn epomenh mera poy teleiwnei to antistoixo
synedrio WinHEC ths microsoft! Poly e3ypnh kinhsh, problepw o basilakhs
na arxisei na moirazei tzaba eisithria gia tis topikes atra3ion isxyos
mono gia tis meres poy tha diarkesei to FreedomHEC mono kai mono gia na
mhn pane oi hardware ventors ekei ;-)