Λογισμικό και βιοποικιλότητα (Was: Re: ATI driver)

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Wed Feb 7 23:15:18 EET 2007

On Wed, 2007-02-07 at 17:05 +0000, Apollon Koutlides wrote:

> IMHO αυτό δεν είναι σωστό. Αν έχω καταλάβει σωστά, τα "forks" στη φύση
> συμβαίνουν λίγο πολύ τυχαία: unrecoverable σφάλματα αντιγραφής στο DNA
> (δεν είναι εντυπωσιακό να συναντάς μεθόδους verify-after-copy στη
> φύση;), μεταλλάξεις λόγω εξωτερικών παραγόντων (ακτινοβολία, ακραίες
> χημικές συνθήκες, ...) και ο ασυμμάζευτος.

> Τα λίγο-πολύ τυχαία "forks" στη φύση μπορεί να είναι από ευεργετικά
> έως θανάσιμα. Χάρη στο νόμο της επιβίωσης του
> "καταλληλότερου" (διάβαζε: καλύτερα προσαρμοσμένου) δεν έχουμε πήξει
> στα τέρατα ακόμα. Νομίζω ότι η αρχική παρομοίωση ήταν επιτυχημένη.
> [...]

Η παρομοίωση ισχύει σε μεγάλο βαθμό. Διατύπωσα την άποψή μου τελείως
λάθος γι αυτό βγήκε και αντίθετο συμπέρασμα.

Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι στη φύση οι τυχαίες αλλαγές στο γενετικό
υλικό εδραιώνονται ή όχι ανάλογα με το αν ευνοούν την επιβίωση (και
μόνον αυτή) σε δεδομένες συνθήκες.

Στην διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού, η οποία στην ουσία μοιάζει πολύ με
την διαδικασία της εξέλιξης των ειδών, καθώς περιλαμβάνει δημιουργία
ή/και εξέλιξη λογισμικού, τα διάφορα forks θα έπρεπε να επιβιώνουν
ανάλογα με το αν προάγουν την παραγωγικότητα, την ευχρηστία, την
ευχαρίστηση κτλ.

Υπάρχει όμως μια μεγάλη διαφορά. Οι άνθρωποι έχουμε πάθη και είναι
αναπόφευκτο να μην παίξουν αυτά κάποιο ρόλο στην ανάπτυξη του λογισμικού
στην προκειμένη περίπτωση. Δεν το κατηγόρησα, απλά το σημείωσα.