Απ: Mandriva Metisse

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Thu Feb 1 01:06:19 EET 2007

Giorgos Keramidas wrote:

> Ο ίδιος ο Richard Stallman λέει σε ομιλίες του[1,2,3] ότι είναι
> σημαντικό να γράφουμε όμορφα προγράμματα, αλλά είναι επίσης πολύ
> σημαντικό -- μάλιστα ίσως να είναι ακόμα και _πιο_ σημαντικό, γιατί
> δεν έχουμε τόσο πολύ κόσμο που να είναι καλός σε κάτι τέτοιο -- το
> να εξηγούμε και να τονίζουμε ότι δεν είναι μόνο η λειτουργικότητα
> που κάνει το free software να είναι επιτακτική ανάγκη.  Είναι η
> *ελευθερία*.  Αυτό ακριβώς το νόημα, το οποίο εκπίπτει σε δευτερεύουσα
> μοίρα σε πολλές συζητήσεις περί ελεύθερου λογισμικού, είναι η βασική
> [...]

Βγαίνοντας τελείως Off-topic πια, νομίζεις πραγματικά ότι ο κόσμος νοιάζεται για
την ιδέα της ελευθερίας και δη στο λογισμικό τόσο πολύ πια; Προσωπικώς βλέπω κάθε
μέρα ανθρώπους που όχι μόνο δεν κυνηγάν την ελευθερία τους αλλά προτιμούν να
βάζουν μόνοι τους αλυσίδες στα πόδια τους και θηλιές στο λαιμό τους. Και δεν
αναφέρομαι ειδικά στο λογισμικό αυτή την στιγμή. Μιλάω γενικώς. Καθημερινά ο
κόσμος μου δίνει την εντύπωση ότι προτιμά να σκλαβώνεται μόνος του. Και επειδή
ακριβώς νομίζει ( ή όντως είναι ) οτι είναι δική του επιλογή δεν το θεωρεί σκλαβιά.

Ο μέσος χρήστης, που επιτέλους γνωρίστε μου τον γιατί δεν το έχω γνωρίσει ποτέ δεν
νοιάζεται ούτε για την λειτουργικότητα, ούτε για την ασφάλεια, ούτε για την
ομορφιά ούτε για ελευθερία στο λογισμικό ούτε καν για το κόστος (όλα πειρατικά τα
παίρνει στην τελική). Νοιάζεται για την βόλη του. Και αυτή η βόλη του σημαίνει τα
πράγματα να δουλεύουν και να δουλεύουν σε >85% των περιπτώσεων + οτι εάν έχει ένα
πρόβλημα μπορεί να πάρει τηλέφωνο εσένα και εάν δεν βρει εσένα τον δίπλα και τον
παραδίπλα μέχρι να βρεθεί ένα άτομο να λύσει το πρόβλημα.

Επίσης υπάρχει και ο απλός χρήστης( < μέσου) που δεν έχει συνειδητοποιήσει τις
τρομερές και φοβερές θυσίες που λες ότι έχει κάνει. Δεν ξέρει καν τις
εναλλαχτικές. Δεν ρωτήθηκε και δεν έμαθε ποτέ ότι δεν είναι ανάγκη να έχει Windows
και Office για να κατεβάζει τα τραγουδάκια του. Δεν τον νοιάζει. Δεν είναι
απαραίτητο καν οτι θέλει να σπαταλήσει χρόνο για να νοιαστεί. Απλά δεν
ενδιαφέρεται να είναι ελεύθερος στο θέμα του λογισμικού. Δεν ενδιαφέρεται καν να
είναι λειτουργικό το λογισμικό του. Θέλει και αυτός απλά να δουλεύει. Τίποτε άλλο.

Ολοι οι υπόλοιποι πολύ φοβάμαι οτι δεν ανήκουν σε αυτή την κατηγορία του μέσου
χρήστη.

Τέλος πάντων εάν θέλετε ο κόσμος να γεμίσει linux users είναι εύκολο. Μαζέψτε
μερικά δις $ , πάρτε μία διανομή(όποια θέλετε εσείς) και κλείστε συμφωνίες με κάθε
μικρό η μεγάλο κατάστημα να την βάζει by default στα μηχανήματά του. Οτι δηλαδή
έκανε και η Microsoft. Μερικές δικαστικές διαμάχες και μερικά δεκάδες δις $ μετά
το 90% των χρηστών θα έχει την διανομή που επιλέξατε στην αρχή.

Αλλά δεν νομίζω οτι αυτός είναι ο σκοπός μας ...

Τέλος πάντων. Συγνώμμη για τον τελείως απαισιόδοξο τόνο αυτού του μηνύματος.
Επίσης εάν είναι να συνεχιστεί αυτό thread παρακαλώ αλλάξτε topic.

--
Alexandros Kosiaris     Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074