πραγματικά ανοιχτό ZFS & CDDL [was: compressed volumes στο linux]

Constantine Dokolas cdokolas at sunsoftgr.com
Mon Dec 10 11:15:07 EET 2007

Alexandros Kosiaris wrote:
> Ωραία όλα τα παραπάνω παραδόξως όμως η πλέον γνωστή free software
> license (ναι λέγε με GPL) παραβιάζει υπό κάποιο πρίσμα την πλέον απλή
> αρχή της ελευθερίας: αυτήν της ελεύθερης βούλησης.
> Ας δικαιολογήσω λίγο το σκεπτικό μου.
>
> Λέει λοιπόν σε απλά ελληνικά:
> 	Δεν θες να πάρεις το λογισμικό μου... μην το πάρεις (ελεύθερη βούληση)
> 	Θες να πάρεις το λογισμικό μου... πάρτο αλλά εάν κάνεις αλλαγές που
> σκοπεύεις να δώσεις σε τρίτους θα πρέπει να τις κάνεις license κάτω από
> την GPL.
>
> Ξαφνικά δηλαδή η ελεύθερη βούληση (στοιχειώδης αρχή της ελευθερίας)
> [...]

Φαντάζομαι πως όλοι καταλαβαίνουμε ότι η "ελευθερία" στην οποια αναφέρεται
η GPL δεν είναι η δικιά μας (χρηστών/προγραμματιστών), αλλά του λογισμικού.
Η GPL έχει σκοπό την "απελευθέρωση" του λογισμικού και την "υποδούλωση"
όποιου θέλει να συμμετέχει στην αλλαγή/διανομή του στην συνέχεια της
"ελευθερίας" του λογισμικού.

Doc

--
  Theory asserts that, although in theory there should be no
difference between theory and practice, in practice there IS