compressed volumes στο linux

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Thu Dec 6 09:45:50 EET 2007

Michael Iatrou wrote:
> When the date was Wednesday 05 December 2007 06:07, Alexandros Kosiaris

> Αυτό ακριβώς είχα κατά νου: ότι γίνεται φασαρία λες και το ZFS είναι η
> καλύτερη εφεύρεση μετά το sliced bread, ενώ στη πραγματικότητα, ως επι το
> πλείστον, προσφέρει functionality που είναι διαθέσιμο στο Linux εδώ και
> χρόνια (ως ανεξάρτητα layers).

Μα ο χαμός δεν γίνεται για το functionality που είναι κοινό με τα
υπόλοιπα implementations αλλά για τα άλλα. Γιατί προσφέρει και πολλά
πράγματα που δεν τα προσφέρει το linux. Πχ

-on the fly compression (τα είδες μόνος του ότι δεν υπάρχει αντίστοιχο)
-End-to-end checksumming (Δεν γίνεται καν να γίνει μέσα στον linux
kernel αυτή την στιγμή. Το layered approach πρακτικά το απαγορεύει)
-Copy-on-write transactional model(με εξάρτηση από το πάνω)
-variable block sizes
-dynamic striping (εξαρτάται από το πάνω)
-ditto blocks
-adaptive endianess(ας μην πάμε κάν σε αυτή την συζήτηση)
-128-bit file-system (καλά αυτό εύκολο είναι να γίνει αλλά δεν έχω στο
μυαλό μου κάποιo file-system που να το κάνει. Οχι πως έχει σημασία αλλά
λέμε)

Σε ότι αφορά τα filesystems/volume manageres είναι όντως ένα μεγάλο βήμα
μπροστά.

> Αν ήταν πραγματικά ανοιχτό θα μπορούσε να μπει στον linux kernel, αλλά δεν
> μπορεί. Θα μπορούσε να ενσωματωθεί στο FreeBSD χωρίς workarounds[0], αλλά
> δεν μπορεί. Γενικά, η ιδέα που έχει η Sun για το "ανοιχτό", είναι ίδια με
> αυτή της Microsoft.
Κακό επιχείρημα. Είναι πραγματικά ανοιχτό απλά όχι με τον τρόπο που εσύ
και εγώ θέλουμε. Δεν εμποδίζει τίποτα και κανέναν να πάρει αυτή την
στιγμή το filesystem και να το καρφώσει στο λειτουργικό του εάν κάνει
license το όλο θέμα κάτω απο CDDL. Το να εισαι compatible με την GPL δεν
είναι αναγκαίο για να είναι ανοικτός.

Και το παρακάνεις λίγο. Η Μicrosoft δεν ανοίγει σχεδόν τίποτα. Η Sun
ανοίγει ένα σωρό πράγματα απλά φυλάει τα νώτα της. Θέλει την βοήθεια που
μπορεί να προσφέρει μία κοινότητα αλλά ταυτόχρονα δεν θέλει να χάσει ένα
ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Και λογικό είναι. Εταιρεία που θέλει
να βγάζει λεφτά και να εξασφαλίσει βιωσιμότητα είναι. Οσο δεν πέφτεις
για τις μπούρδες που λέει στα press releases όλα είναι μία χαρά.

--
Alexandros Kosiaris 	Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074