HD errors kai fsck

Harris Kosmidhs hkosmidi at laboratorium.gr
Thu Aug 9 12:27:01 EEST 2007

Πριν 2-3 μέρες έστειλα ενα μαιλ σχετικα με ένα κρασαρισμα του δίσκου μου
(δεν γίνονταν Mount, Invalid superblocks, με φsck τίποτα και το dmesg
γεμάτο με errors) σε ένα παλιο PC που είχα.
Με το που το αντιλήφθηκα πήρα έναν καινούργιο δίσκο να δώ τι μπορώ να
σώσω. Βαζω τον νέο δίσκο στο "καλό" μου το PC μαζί με τον χτυπημένο (τον
οποίο για λόγους ταχύτητας επέλεξα να τον βάλω και αυτόν στο "καλό" PC Μου.

Ο χτυπημένος ήταν WD ATA 160GB me reiserfs. Τον καινούργιο (WD 320 SATA)
τον έβαλα ext3. Πριν ξεκινήσω με ddrescue να πάρω image του χτυπημένου
λεω δεν κάνω ενα mount. Και όντως κάνει Mount κανονικότα χωρίς errors.
Ξεκινάω cp -ra από τον "χτυπημένο" στον νέο. Όλα καλα αντιγράφηκαν!.

Κάνω φορματ τον χτυπημένο σε ext3 με badblock check, και πάλι όλα καλά!
Δοκίμασα fsck/smartctl όλα καλά!
Το θέμα είναι τώρα ότι τον εμπιστεύεσαι τον δίσκο; Όλα τα test τα
πέρασε. Και διάβασα τα data Που είχε (140GB) και τον φόρμαρα σε ext3 και
τα ξαναέγραψα.

Σκεφτόμουν μήπως στον PC που ήταν να είχα κουνηθεί τίποτε καλώδια. Αλλά
όταν το άνοιξα ήταν όλα καλα! (πέραν ότι το μηχάνημα είναι σε μια γωνιά
πίσω απο μια βιβλιοθήκη και συνεπώς δεν κουνιέται ποτέ).

Πήγα να ξαναβάλω τον δίσκο στο παλίο PC αλλά μου έβγαζε κάποια λάθη.
συγκεκριμένα το BIOS τον αναγνώριζε ως 136GB. Όταν bootare σε Ubuntu τον
έβλεπε σαν 160 αλλά δεν τον έκανε MOunt και  έλεγε invalid super block.
Όταν τον ξαναέβαλα στο καλό το PC δούλευε σωστά. Τέσπα δεν είχα χθες
χρόνο να κάνω περισσότερα τεστ, οπότε το ερωτημά μου είναι:

τον εμπιστεύεσαι τον δίσκο;

Πέραν των  πολλών GB σε τορρεντ & movies που έχει κρατάει και ένα svn
repository της δουλειάς μου (το οποίο το πέρνω τακτικά backup σε 2-3
άλλους δίσκους) καθώς και rdiff-backups από το υπόλοιπο σύστημά μου.

thanks
Χάρης

PS: τον δίσκο τον πήρα πριν 1.5 χρόνο