USB recovery

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Aug 7 09:58:58 EEST 2007

On 2007-08-06 22:47, Harris Kosmidhs <hkosmidi at laboratorium.gr> wrote:
> [...]
> γράψει άλλο. Αλλά αυτό που παρατήρησα είναι ότι το flash δεν
> αναγνωρίζονταν. Το εβγαλα, το έβαλα, τίποτα!
>
> Μπήκα σε win. Λεει δεν είναι formated. Βρήκα ενα κειμενάκι κάποιου που
> έκανε recovery το partition table ενος usb δισκου, αλλά δε μου δούλεψε
> ακριβώς.
>
> η ιδέα είναι ότι παίρνεις με dd ενα image του δίσκου (το οποίο και έχω
> κάνει). Φτιάχνεις με dd ένα zero-filled image του ίδιου μεγέθους. Και
> προσπαθείς να αντιγράψεις στο νέο image το κατεστραμένο χωρίς να
> αντιγράψεις το boot sector. Έπειτα το image μπορείς θεωρητικά να το

Ναι δεν είναι άσχημη ιδέα αυτή.

Κατ' αρχήν, τι βλέπεις με 'fdisk /dev/sda';

Αν δε βλέπεις partition table, τότε δοκίμασε κάτι σαν:

	dd bs=32768 if=/dev/sda | dd if=32768 of=usbimage.bin

Σημείωσε το μέγεθος του usbimage.bin και φτιάξε ένα ίδιο αλλά χωρίς
δεδομένα:

	dd bs=512 count=20480 if=/dev/zero of=newimage.bin

Στο νέο image φτιάξε partition table:

	fdisk newimage.bin

κι ύστερα με κάτι σαν το παρακάτω αντέγραψε το partition table του
newimage.bin και τα δεδομένα του usbimage.bin:

	( dd bs=512 count=1 if=newimage.bin ; \
	  dd bs=512 count=1 skip=1 if=usbimage.bin ) > imagefile

Αυτό θα σου δώσει ένα 'imagefile' με το οποίο μπορείς να δοκιμάσεις να
κάνεις 'mount' ένα partition με όλα τα δεδομένα του usb disk.

> Με dd και λοιπά unix-o-προγράμματα μπορεί να γίνει κάτι; Καμία
> βοήθεια;

Ναι, αλλά το disk recovery δεν είναι πάντα εύκολο.

> ΥΓ: ο φίλος μου είχε πάνω data που δούλευε τον τελευταίο μήνα και
> αντιλαμβάνεστε τι φρίκη έχει φάει....

"Backup".  Ενα USB stick δεν είναι "αξιόπιστο μέρος" για δουλειά ενός
μήνα, έλεος...