Re: Μαζική μετονομασία αρχείων/ πρόβλημα με το ποντίκι/κινέζικα

Fotos Georgiadis fotos at di.uoa.gr
Mon Apr 23 22:04:12 EEST 2007

On 23 Apr 2007, at 21:52, Headbanger wrote:

> ας μιλήσουμε σαν μαθηματικοι,
> έστω ότι έχω 60 αρχεία με καταληξη kati.rar.html
> και θέλω να τα μετονομάσω σε kati.rar , να σβήσω δλδ το τελευταίο
> πρόθεμα στα αρχεία ενός καταλόγου.υπάρχει τέτοια εντολή/πρόγραμμα?
> γιατί θα με έβγαζε από πολύ κόπο, μετονομάζοντας τα 1-1
>
> φανταστήτε τώρα ότι τα αρχεία δεν είναι 60 αλλά 500+..

Γειά,

στο debian (etch) έχει αυτό το ματζούνι -> man(1) rename.

Πιο συγκεκριμένα (για να μην απαντήσω απλά RTFM) λέει ότι για να
απομακρύνεις μια κατάληξη μπορείς να κάνεις αυτό:
rename ’s/\.bak$//’ *.bak

Αν τα αρχεία σου είναι σε διάφορους υποκαταλόγους, μπορείς να
χρησιμοποιήσεις την find(1) για να τα μετονομάσεις και αυτά. Το πώς
αφήνεται ως άσκηση για τον αναγνώστη (αν και προφανώς είναι πανεύκολη
άσκηση).

Λογικά και το ubuntu (ως καλός descendant του debian) θα έχει το
rename(1) αλλά δεν έχω ubuntu για να το επιβεβαιώσω.

Have fun,
-fot

ΥΓ. Για τα υπόλοιπα μιας και δεν χρησιμοποιώ X11 δεν μπορώ να σε
βοηθήσω. Αλλά το Γ) νομίζω ότι το έχω ξαναδεί και θα σου πρότεινα να
ρίξεις μια ματιά στο αρχείο της λίστας.