laptop

Θοδωρής Λύτρας aspirin at myrealbox.com
Tue Apr 10 15:56:32 EEST 2007

Στις Τρίτη 10 Απρίλιος 2007 12:16, ο/η George Iordanou έγραψε:

> macbook?

Τελευταία φορά που κοίταξα κόστιζε 1300 ευρώ. Και μου φάνηκε (προσωπικά) λίαν
επιεικώς ελεεινός από πλευράς ποιότητας κατασκευής (όχι το Pro, το απλό).

Στις Τρίτη 10 Απρίλιος 2007 11:10, ο/η Manolis Kiagias έγραψε:
> Πρόσφατη εμπειρία μου: Acer Aspire 5612AWLMI

Όπως είχε πει σε μένα πέρσυ ο Γιώργος ο Κεραμίδας (αν δεν απατώμαι), "Acer =
πολύ καλή απόδοση/τιμή, αρκεί η απόδοση να είναι διάφορη του μηδενός". Δηλαδή
αν δε βγάλει πρόβλημα λόγω κακής ποιότητας κατασκευής. Γιατί τότε δεν
πρόκειται να βγάλεις άκρη με το service τους.

> centrino notebooks έχουν καλό βαθμό συμβατότητας με Linux.
> Με κάπως λιγότερα χρήματα μπορείς να πάρεις και κάποιο με Intel 950
> graphics οπότε δεν θα χρειαστεί να ασχοληθείς και με proprietary
> graphics drivers. Απέφυγε να πάρεις κάτι με ενσωματωμένη ATI...

Σωστό. Από την άλλη δε ξέρω πόσο καλά θα μπορεί να τρέξει compiz ή beryl,
τουλάχιστον στο μέλλον. Το δικό μου (intel GMA900) σε openSUSE 10.2 με
Xgl/Compiz δυσκολευόταν, ενώ με AIGLX ή με Beryl σερνόταν. Αντίθετα (δε ξέρω
γιατί) σε Mandriva One 2007 με AIGLX/Compiz πέταγε. Αν θες 3D στο desktop,
πάρε κάτι με nVidia, όποιο chip κι αν είναι. Στο παλιό μου σταθερό με μια
GeForce 4MX το compiz έβγαζε μάτια.

Στις Τρίτη 10 Απρίλιος 2007 11:09, ο/η Vaggelis Tripolitakis έγραψε:
> Από ότι φαίνεται δεν σε ενδιαφέρουν τα παιχνίδια. Συνιστώ να πάρεις
> κάτι σε Toshiba Tecra. 3 χρόνια εγγύηση και πολύ καλές προδιαγραφές
> ποιότητας.

Αυτό δεν κοστίζει αρκετά πάνω από 1000 Ευρώ?

> Μην πάρεις σε καμμία περίπτωση κάτι σε Acer ή σε φτηνο HP.
> Αν είναι για HP πάρε μοντέλο nx (που είναι HP-Compaq)

Θα συμφωνήσω μόνο κατά το ήμισυ. Πρόσφατα πήρα στον πατέρα μου ένα HP
Pavillion μοντέλο της σειράς dv6000. Πολύ καλή σύνθεση για τα λεφτά του, αλλά
από ποιότητα κατασκευής έδειχνε κάπως φτηνιάρικο. Αντίθετα το δικό μου που
είναι σειράς dv1000 ήταν το ακριβώς αντίθετο: πολύ καλό πληκτρολόγιο και
touchpad, στιβαρό, καλή οθόνη, δεν ανεβάζει θερμοκρασία και πολύ ανθεκτικό
(μετά από ένα χρόνο "σκληρής" χρήσης). Και έχει και το ενσωματωμένο remote
control που είναι όλα τα λεφτά - κάνεις bind τα κουμπιά του και ελέγχεις
amarok και kaffeine από την πολυθρόνα σου.

Ηθικό δίδαγμα: κάθε πέρσυ και καλύτερα, σε ότι αφορά την ποιότητα κατασκευής.

Στις Τρίτη 10 Απρίλιος 2007 10:13, ο/η george fragos έγραψε:
>   Διαθέτω έως και 1000 Ευρώ...  Ποιόν φορητό υπολογιστή να πάρω αν
> θέλω να του βάλω Ubuntu/Debian;

Λοιπόν, την επιλογή δε θα την κάνεις με κριτήριο το linux, αλλά με αμιγώς
hardware κριτήρια (τη χρήση που θα του κάνεις, τι μέγεθος-βάρος-αυτονομία θες
να έχει, τι μάρκα προτιμάς, κλπ). Αφού καταλήξεις σε 2-3 συγκεκριμένα
μοντέλα, θα κάνεις ένα καλό search στο δίκτυο για να δεις αν υπάρχουν τυχόν
προβλήματα με το linux σ'αυτά. Βοηθάει πολύ αν έχεις πάρει από το μαγαζί τις
αναλυτικές hardware προδιαγραφές του κάθε μοντέλου, ώστε να μπορείς να το
ψάξεις ανά εξάρτημα στο internet. Δώσε έμφαση στο wireless, στο modem (αν
βέβαια θα το χρειαστείς) και στο acpi (power management).

Σε γενικές γραμμές πάντως δεν θα συναντήσεις πρόβλημα, πλέον η μεγάλη
πλειοψηφία των φορητών δουλεύει μια χαρά με το linux.

Καλό shopping!

Θοδωρής

--
"Beauty is transitory"