Odigos ruthmishs ellhnikwn sto FreeBSD

Manolis Kiagias sonicy at otenet.gr
Tue Apr 10 00:41:35 EEST 2007

Nick Kokkalis wrote:
> Sto http://www.debian.gr/?q=node/632 vrisketai o
> odigos pou egrapsa gia thn ruthmish twn ellhnikwn sto
> FreeBSD. An e3eresete to shmeio poy anaferetai gia
> font kai keymap sthn console tou FreeBSD ta alla
> isxuoun kai se GNU/Linux kai se ola ta open source
> unix-like OSs. Vevaia sthn sugrafh toy me vohthhse o
> G. Keramidas ton opoio kai euxaristw therma.
To arthro pragmati exei endiaferon, eidika gia tin konsola. Exo
akolouthisei polles fores diafores odigies (kai apo to handbook) gia
ellinika stin konsola tou FreeBSD kai pote den to exo kataferei. Alla
bebaia mou elipe to magic touch (=keramidas).   :) Ua to dokimaso
sintoma stin egkatastasi mou.
Ostoso toulaxiston gia xristes ton X, ua simfoniso me ton V13, to sosto
locale einai to UTF8. Malista doulevei xoris problimata kai
simperiferetai opos sto Linux, idies rithmiseis, fonts klp. kai xoris
kanena idiaitero kopo, rithmisi h problima kai sta xterm. Etsi
epitigxanetai kai h polipothiti simbatotita sta encodings kai eidika an
o FreeBSD einai server einai simantiko ta onomata arxeion pou apouikeuon
ta windows kai to linux na diabazontai.

An kai sto gnome kai kde h rithmisi tou pliktrologiou den xreiazetai na
ginei mesa apo ton X server (alla opos to perigrafei o V13), einai
xrisimo pou dineis to antistoixo tmima tou xorg.conf gia alla
periballonta (p.x. xfce) pou den exoun antistoixh rithmisi. Nomizo oti
einai skopimo (logo tou utf8 locale) akoma kai se ena FreeBSD server na
ginetai mia egkatastasi enos lightweight desktop. Prosopika eixa kala
apotelesmata me ena minimum xfce kai ena window maker (to teleutaio se
ena arketa palio mixanima me Pentium Pro !!! kai 64Mb RAM) kai ena
antistoixo xorg.conf.

Thanks