ATI OR NVIDIA

V13 v13 at priest.com
Thu Apr 5 11:25:10 EEST 2007

On Thursday 05 April 2007 09:28, Nikos Kouvaris wrote:
> exw ena pc me ATI RADEON PRO 1300.
> H karta ayth einai xalasmenh.
> Me thn eggyhsh 8a allaxw thn karta.
> To leitourgiko pou exw einai Debian Testing
> Oi kartes ATI kai oi drivers tous genika eida oti exoun problhmata me to
> linux.
> To erwthma einai na xanaparw ATI h mhpws na parw mia NVIDIA?
> poies synergazontai kalytera me to linux kai einai pio eykolo na brw
> drivers na balw.

  Kai oi 2 exoyn enan opensource driver kai enan proprietary (non-free). O
opensource driver einai gramenos me texnikes reverse engineering eno o
proprietary einai ths ATI/Nvidia. H ATI exei kalytero opensource driver, eno
h nvidia exei kalytero proprietary driver.

  Den ksero ti akribos ypostiriksi exei o opensource driver ths ATI gia
teleytaia chipset, alla an den theleis na mplekeis me drivers proteino ATI.
An pali theleis na exeis tis kalyteres dynates epidoseis, h na
xrisimopoihseis peretairo dynatotites ths kartas grafikon, opos tv-out klp,
proteino nvidia.

  Me liga logia, an den eisai ideologika antithetos me toys non-free drivers
kai den exeis kanenan kaimo na xrisimopoihseis toys opensource, tote:
a) Ntropi soy
b) Synisto nvidia

  Oson afora to debian, yparxoyn etoimoi oi drivers ths nvidia kai ths ati san
non-free[1][2], opote den tha xreiastei na mplekeis me custom installers. O
installer ths nvidia soy skizei to systima giati paei kai allazei arxeia ta
opoia me to proto upgrade ksana-allazoyn kai kataligeis na min exeis hardware
opengl kai na crasharoyn ta X.

  Prosopika exo nvidia kai exontas doylepsei toso me ATI oso kai me nvidia,
den to exo metaniosei. Parola ayta, o opensource driver ths ATI se enan
sxetika palio forito, moy doylevei apsoga. Me kainoyries ATI den exo
eyxaristes anamniseis.

<<V13>>

[1] apt-get install nvidia-glx nvidia-kernel-2.6-686
[2] apt-get install fglrx-driver fglrx-kernel-src (+build klp)