g++ and openG

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sat Sep 30 16:46:40 EEST 2006

On 2006-09-30 13:41, Nikos Kouvaris <nkouba at gmail.com> wrote:
> kalhmera se olous.
> eimai molis 4 meres xrhsths tou linux.
> exw to fedora core 5 se KDE periballon.

HEH!  Καλώς ήρθες :)

> Programmatizw se c++ alla mexri twra mono se visual c++ sta windows.
> Apo grafika xerw mono to MFC alla 8elw na arxisw me openGL.
> Mhpws mporei na me boh8hsei kaneis me thn openGL.

Νομίζω δεν είναι πολύ σχετικά αυτά που κάνει η MFC συλλογή από
classes και η OpenGL.

Αν ψάχνεις όμως για κάποια βιβλιοθήκη με την οποία θα μπορείς να
γράφεις σε C++ προγράμματα που έχουν graphical UI, οι επιλογές
είναι -- πραγματικά -- απεριόριστες.

  * Υπάρχει η βιβλιοθήκη Qt, που χρησιμοποιούν οι KDE εφαρμογές.

    Αν θέλεις να φτιάξεις προγράμματα που είναι σωστά integrated
    και φαίνονται όμορφα στο KDE σου, η Qt είναι σίγουρα καλή
    επιλογή.

  * Υπάρχει το GTK+ και η GLIB, που χρησιμοποιούν οι GNOME εφαρμογές.

    Το GTK+ είναι, βασικά, γραμμένο σε C.  Υπάρχουν όμως C++ και
    Python bindings, που μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για να
    γράψεις όπως σε βολεύει καλύτερα.

  * Υπάρχουν ένα κάρο άλλες βιβλιοθήκες, που παρέχουν τη
    δυνατότητα να `εμφανίσεις' κάποιου είδους UI, τόσο σε X11,
    όσο και σε κονσόλα, σε γραφικά framebuffer-enabled console
    windows, κλπ.

Για OpenGL, δυστυχώς, δε μπορώ να σε βοηθήσω εγώ.

> katarxas: apo pou 8a katebasw gia to linux tis biblio8hkes gl.h,
> glu.h, glut.h
>
> kai deyteron: pws 8a tis "egkatast;hsw" sto K-Denelopmetn

Τα αρχεία με επέκταση `.h' δεν είναι `βιβλιοθήκες'.  Είναι header files
για τον C και τον C++ preprocessor, συνήθως.

Το `gl.h' header σε μένα υπάρχει στο σύστημα ως μέρος του πακέτου
`xorg-libraries-6.9.0', και βρίσκεται εδώ:

    $ ls -l /usr/X11R6/include/GL/gl.h
    -r--r--r--  1 root  wheel  - 90145 May 13 00:23 /usr/X11R6/include/GL/gl.h
    $

Το `glut.h' header είναι μέρος του πακέτου `freeglut' αλλά δεν το έχω
στημένο.