Re: Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα: τι είναι και σε τι διαφέρει από το Ιδιόκτητο Λογισμικό

Nick Demou ndemou at gmail.com
Tue Sep 26 18:11:20 EEST 2006

2006/9/26, No No <nono.231 at gmail.com>:
> Η διαφορά δεν είναι ξεκάθαρη. H άποψη του FSF είναι ότι το
> ιδιοκτησιακό είναι κακό, γιαυτό και τα copylefted δεν μπορούν παρθούν
> και να τροποποιηθούν ώστε να πωληθούν μετά. Τα μη copylefted  μπορούν
> και αυτές τις άδειες τις αναγνωρίζει ο OSI.

όχι nono την πάτησες κι εσύ όπως κι εγώ. Η σκέψη σου ότι για το FSF η
ιδιοκτησία λογισμικού είναι κακό πράγμα και η ναυαρχίδα των αδειών
τους η GPL που είναι copyleft σε οδήγησε να νομίσεις ότι φτάνουν στο
σημείο να μην  αποδεχονται παρά μόνο copyleft άδειες. Δεν είναι έτσι
όμως. Το λένε απολύτως ξεκάθαρα στη σελίδα "Various Licenses and
Comments about Them" όπου έχουν και παραδείγματα αδειών που είναι free
software licenses αλλά ΔΕΝ είναι copyleft  (π.χ. η X11)

> Δες και κάτι τελευταίο http://www.opensource.org/docs/definition.php
> άρθρο 9 (το οποίο αν δεις στο  .:: OSD change log ::. στο πλαι
> αριστερά sto *1.9 Section 9: θα δεις removed rationale referring to
> the action of the GPL as Contaminat[ion].
κάνεις κλικ στο από πάνω link 1.8 και διαβάζεις την έκδοση 1.8 που
είχε την όντως άστοχη λέξη contamination