Εκμάθηση λειτουργίας LAMP

Alexandros Papadopoulos apapadop at alumni.cmu.edu
Wed Oct 25 23:07:35 EEST 2006

On Monday 23 October 2006 23:00, Tsoukas Evangelos wrote:
<snip>.
> Το ερώτημά μου είναι που μπορώ να πάρω πληροφορίες εγκατάστασης και
> συντήρησης του Apache-mySQL-Php (or Python) συστήματος αφού έχω
> εγκαταστήσει τα 3 στοιχεία μεμονωμένα. Συγκεκριμένα ψάχνω για αν πως
> συνδεόνται τα τρία στοιχεία.

Συμπληρωματικά σε όσα ήδη αναφέρθηκαν (και ειδικά τον σωστό αφορισμό του
Ρικούδη, ότι το να χρησιμοποιείται ο όρος "LAMP" σα να λέμε πχ "ERP" ή "CRM"
είναι αρκετά ανακριβές/παραπλανητικό), έχω να πω:

O apache είναι ο web server που βγάζει στον αέρα (στο δίκτυο έστω) κάποιες
σελίδες κυρίως γραμμένες σε PHP.

Η PHP είναι μια γλώσσα που σου επιτρέπει να έχεις σελίδες HTML οι οποίες
δημιουργούνται δυναμικά (δηλ. δεν είναι "στατικές" όπως η παραδοσιακή HTML).
Επίσης σου επιτρέπει να καταγράφεις τα δεδομένα της online εφαρμογής σου με
ένα δομημένο τρόπο. Αυτός ο τρόπος λέγεται βάση δεδομένων, η οποία συνήθως
στον free software κόσμο είναι η MySQL.

Η MySQL είναι μια βάση δεδομένων που καλύπτει πλήρως τις ανάγκες οποιασδήποτε
generic εγκατάστασης, όπου χρειάζονται features του στυλ γρήγορο και απλό
I/O, απλό backup procedure και replication (για failover).

Όλα τα παραπάνω δεν είναι μοναδικά στο τομέα τους. Και άλλοι web servers
υπάρχουν, και άλλες server-side scripting γλώσσες υπάρχουν, και σίγουρα άλλες
βάσεις δεδομένων υπάρχουν. Απλά τα παραπάνω προϊόντα έχουν αναδειχθεί
ως "best of breed" (σε όρους marketing) και γι'αυτό υποστηρίζονται αρκετά πιο
εμπεριστατωμένα από όλους τους εμπλεκόμενους στο παζάρι του "LAMP" - και τις
διανομές που ασχολούνται με το integration [0], και τους developers [1] των
εφαρμογών που χρησιμοποιούν αυτή τη κοινή υποδομή, και τους χρήστες που
τελικά σε ξελασπώνουν στο εκάστοτε support forum.

> [ Το LAMP μου είναι ένα Fedora Core 5 στο οποίο θέλω να πειραματιστώ.
> Ενδιαφέρομαι για εγκατάσταση open source Health resource planning
> πακέτου, πχ του Care2X ].

Το κάθε πακέτο έχει συγκεκριμένες οδηγίες εγκατάστασης, ή ακόμα και έτοιμα
precompiled πακέτα που "περιμένουν" τις ιδιαιτερότητες της διανομής σου και
κάνουν τις απαραίτητες ρυθμίσεις για να λειτουργήσουν όσο το δυνατό out of
the box.

Ψάξε πληροφορίες για το συγκεκριμένο software που σ'ενδιαφέρει.

-Α

[0] To ubuntu πχ έχει ρίξει πολύ βάρος σε μια εύκολη εγκατάσταση όλων των
απαραίτητων components έτσι ώστε να παίζουν αρμονικά. Η επιλογή "Install a
LAMP server" στο "server edition" installer [2] δείχνει πόσο σημαντικός είναι
αυτός ο συνδυασμός. Για συγκεκριμένες οδηγίες και το τελικό αποτέλεσμα, δες
το
http://www.debianadmin.com/ubuntu-lamp-server-installation-with-screenshots.html

[1] Για κάποιο λόγο χτυπιέται ο Ballmer:  (προσοχή - ελαφρώς αηδιαστικό video)
http://video.google.com/videoplay?docid=6304687408656696643

[2] http://ftp.ntua.gr/pub/linux/ubuntu-releases/dapper/