RFC: magaz.hellug.gr update

rouvas at di.uoa.gr rouvas at di.uoa.gr
Sat Nov 11 19:45:14 EET 2006

> When the date was Saturday 11 November 2006 18:43, rouvas at di.uoa.gr

> Πολλά! Είναι σημαντικό να μπορούν να γίνουν import με αυτοματοποιημένο
> τρόπο  και να διατηρούν τη δομή τους.

Από μια γρήγορη ματιά που έριξα στο magaz, η δομή του υλικού
(τεύχος/άρθρα) ταιριάζει πολύ καλά σε αυτό που το drupal ονομάζει "book".
Δηλαδή, ενότητες(άρθρα) εντός ενός γενικότερου συνόλου(τεύχος). Με αυτόν
τον τρόπο, έχεις το πλεονέκτημα των αυτόματα παραγομένων περιεχομένων,
"printer-friendly" output, navigation, κλπ.

Για τον αυτοματοποιημένο τρόπο εισαγωγής τους, εξαρτάται. Εν τέλει σε
MySQL θα μπούν, οπότε εάν μπορούν να παραχθούν τα αντίστοιχα SQL
statemenets... Εργαλείο που να αυτοματοποιεί μια τέτοια διαδικασία δε
γνωρίζω.

> Πέρα από το πόσος χρόνος χρειάζεται για να στηθεί, είναι σημαντικό πόσο
> συχνά είναι τα updates, πόσο intrusive είναι όπως επίσης και πόσο
> ασφαλές  είναι... απ΄ όλα αυτά, το λιγότερο σημαντικό είναι το
> installation time.

Αν και καθήμενος (υποθέτω), ορθώς ομιλείς!
Η συχνότητα των updates είναι υποκειμενικό ζήτημα:-) Εντός του καλοκαιριού
έγιναν δύο minor updates και πριν από ένα εξάμηνο (περίπου) έγινε ένα
major. H εγκατάσταση των minor updates δεν είναι πρόβλημα, το major θέλει
περισσότερη δουλειά (αναμενόμενα αυτά).

Από πλευράς security, έχει ιδιαίτερα καλό record, αν και αυτό δεν μπορώ να
το αποδείξω:-) Απλώς το παρακολουθώ αρκετό καιρό (περίπου 3 χρόνια) και
έχω παρατηρήσει ελάχιστα προβλήματα σχετιζόμενα με το security καθώς και
πολύ άμεση αντίδραση του drupal team σε αυτά. Επίσης, κανένα δεν αφορούσε
το base functionality, αλλά άλλα καλούδια (το σημαντικότερο ήταν ένα
σχετιζόμενο με το XML-RPC, αλλά αυτό ήταν περισσότερο πρόβλημα της PHP,
παρά του drupal. Εκείνη την εποχή είχαν γίνει και διάφορα hacks σε phpBB
sites, αν θυμάσαι...)

Δεν είναι καθόλου intrusive (αν καταλαβαίνω καλά). Μέσω του .htaccess
ρυθμίζονται τα περισσότερα περί του access του site και μπορεί να "κάτσει"
τόσο σε υποκαταλόγους χρηστών, όσο και σε "system" directories. Οι
απαιτήσεις που έχει από τον host, είναι η πρόσβαση στην MySQL (απλό
username/password). τα υπόλοιπα μπορούν να ρυθμιστούν από το .htaccess.

> H βασική ιδέα ήταν να μην αλλάξει ο τρόπος που (θα έπρεπε να) λειτουργεί
> το  magaz, δηλαδή πάλι κάποιος/οι συγκεντρώνουν τα άρθρα και βγάζουν
> περιοδικά  τεύχη. Έχεις κάποια συγκεκριμένη ιδέα για χαρακτηριστικά του
> Drupal που θα  βελτίωναν αυτό το μοντέλο;

Σε αυτό το μοντέλλο και χρησιμοποιώντας μόνο το base-functionality του
drupal, μπορώ να σκεφτώ δύο τρόπους:

α) Μέσω του "book", όπως αναφέρθηκε

β) Μέσω των κατηγοριών. Δηλαδή, ορίζει κάθε τεύχος ως "κατηγορία" και μετά
βάζεις άρθρα που ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία.

Το (α) πλεονεκτεί, καθώς θυμίζει περισσότερο ένα παραδοσιακό "βιβλίο" που
το "ξεφυλλίζεις". Το ίδιο το βιβλίο (ή και τα επιμέρους άρθρα του) μπορούν
να ανήκει σε διάφορες κατηγορίες

Το (β) πλεονεκτεί, καθώς ένα "τεύχος" μπορεί να αποτελείται από
περισσότερο "πλούσια" από πλευράς υλικού περιεχόμενα και μπορεί να
περιέχει οτιδήποτε μπορεί να χειριστεί το drupal.

Χρησιμοποιώντας επιπλέον modules, μπορεί να οριστεί ηλεκτρονικό newsletter
που αποτελείται από υλικό που έχει δημοσιευθεί στο site.

Υπάρχουν πολλά modules, δεν θα ήθελα να σε προκαταβάλλω.

> Για να είμαστε ακριβείς, "τα πλεονεκτήματα που _δεν_ ανέφερες"... απλά
> είπες  ότι υπάρχουν.

Ναι, δεν ήθελα να αναφέρω κάτι συγκεκριμένο γιατί δεν ήθελα να "τσιγκλίσω"
τον φίλο που ανέφερε το Joomla. Για να είμαι ειλικρινής, αυτό που θεωρώ ως
ιδιαίτερο πλεονέκτημα του drupal έναντι των λοιπών CMS, είναι οι
δυνατότητες που παρέχει για τον χειρισμό πολλαπλών κατηγοριών και την
συσχέτιση του υλικού (άρθρα, βιβλία, κλπ) με περισσότερες από μία, καθώς
και οι δυνατότητες που παρέχει για άμεση δημιουργία του site navigation
από αυτές.

> Στη συγκεκριμένη περίπτωση, επειδή ακριβώς οι απαιτήσεις σε
> functionality  είναι σχετικά μικρές, η εμφάνιση είναι πολύ σημαντική...

Κατά τη γνώμη μου, η λειτουργικότητα ποτέ δεν είναι μικρή:-)
Για το drupal υπάρχουν διάφορα themes, που μπορούν να γίνουν customized
εάν έχεις τον χρόνο και την όρεξη, ή να χρησιμοποιηθούν αυτούσια.

Τέλος, για να μην γίνει η κουβέντα αντιπαράθεση μεταξύ του drupal και του
joomla, θα πρέπει να σχηματίσεις ίδια άποψη για το καθένα. Εάν έχεις χρόνο
εγκατέστησέ τα και δοκίμασέ τα για μια δυο μέρες.

-Στάθης