Συμφωνία Novell-Microsoft [was: Koyponia Suse apo th microsoft?]

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu Nov 9 13:20:46 EET 2006

On 2006-11-08 16:49, Nick Demou <ndemou at gmail.com> wrote:
>Την 8/11/2006, Giorgos Notaras <gnot at g-loaded.eu> έγραψε:

> τυπική υπερβολή που φέρνει στο μυαλό του ο κόσμος για να πάψει να
> ασχολείτε με κάθε απόφαση εταιρείας... Αν ήταν έτσι βρε Γιώργο τότε γιατί
> οι εταιρείες κάνουν δωρεές? Γιατί κάνουν κοινωνικό έργο?

Δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα όσο θα ήθελε να τα παρουσιάσει κάποιος που
λέει:

    «Οι εταιρείες δεν κάνουν ποτέ τίποτα αν δεν έχουν άμεσο
    κέρδος.»

Επίσης δεν είναι προφανές (αν δεν είσαι στο μέρος και την ώρα που πάρθηκε η
απόφαση) γιατί μια εταιρεία κάνει κινήσεις που είναι οικονομικά ζημιογόνες
σε μικρό χρονικό ορίζοντα.  Μπορεί να είναι μέρος ενός πιο μακροπρόθεσμου
πλάνου, που αποσκοπεί σε πιο σημαντικά οφέλη σε βάθος χρόνου.

Για παράδειγμα, αν μια περιοχή της Ελλάδας δεν έχει τόσο μεγάλη
«κινητικότητα» σε κάποιο τομέα, μια εταιρεία όπως η Microsoft (που έχει ουκ
ολίγο ρευστό να «πετάξει» σε τέτοιου είδους επενδύσεις), μπορεί να κάνει
κινήσεις που είναι οικονομικά ζημιογόνες τώρα, για να «αναπτυχθεί» αυτή η
περιοχή και να είναι πιο καλή πηγή κέρδους στο μέλλον.

> (κάθε μήνα η vodafone ας πουμε μου στέλνει ένα φυλαδιάκι ύφους "τι κάναμε
> για την ελληνική κοινωνία αυτό το μήνα").  Γιατί δήνουν δωρεαν υπηρεσίες
> ή προϊόντα π.χ. σε ανάπηρους?

Μπορώ να φανταστώ διάφορους λόγους:

  * Γιατί «αν γλυκαθείς την πρώτη φορά, θα είναι πιο δύσκολο να ξεκόψεις
    αργότερα».

  * Γιατί «θα το δεις εσύ και, συγκινημένος από την ευγενική κίνηση, θα τα
    σκάσεις πιο χοντρά στην 'ευγενική' Vodafone».

Μπορώ να συνεχίσω, αλλά νομίζω πως δεν έχει νόημα.  Δεν είμαι ούτε στο ΔΣ
του Vodafone Group, ούτε έχω κάποιο σοβαρό στήριγμα του στυλ MBA σε
Business Administration.  Απλά υποθέσεις κάνω, γιατί δεν νομίζω πως οι
εταιρείες είναι ο διάβολος ο ίδιος, αλλά δεν έχω και καμία ψευδαίσθηση ότι
είναι αγγελικά πλασμένες.

> Γιατί έχουν επιτροπές δεοντολογίας?

Γιατί είναι υποχρεωμένες από τον «τάδε» νόμο;

> Με λίγα λόγια και για τις εταιρείες υπάρχει κάτι πέραν από το αυστηρώς
> ορισμένο οικονομικό συμφέρον - υπάρχει θέμα ηθικής αν θες να το ονομάσεις
> και έτσι και το ξέρουν και το παραδέχονται (και φοβούνται αρκτετές φορές
> για το ποια επίδραση μπορεί να έχει στο public image τους μια ανήθικη
> κίνηση).

Δε νομίζω ότι η «ηθική» -- όσο ασαφής και περίεργη κι αν είναι μια τέτοια
έννοια, ακόμα και σε τομείς που δεν έχουν σχέση με οικονομικά συμφέροντα --
έχει νόημα ή έννοια στο τραπέζι του ΔΣ μιας εταιρείας.  Δεν την αφήνουν να
έχει θέση άλλα, πιο πιεστικά, πράγματα, όπως π.χ. οι τελευταίες οικονομικές
μετρήσεις για το οικονομικό τρίμηνο «2006 Q4».

> Αν η Novel επενδύει μακροπρόθεσμα στο linux τότε καλό είναι να κρατάει
> κοντά την κοινότητα SUSE και μακριά τον μοναδικό για την ώρα ανταγωνιστή
> (με αποδεδηγμένο ιστορικό ακραίως επιθετικού και συχνά παράνομου
> ανταγωνισμου) από έστω και πιθανά πολεμοφόδια. ΕΚΤΟΣ αν μας αποδήξει στα
> επόμενα χρόνια ότι ξέρει να παίζει με την φωτιά.

Όποιος έχει παίξει με τη συγκεκριμένη «φωτιά», όπως έχει δείξει η ιστορία
ως τώρα, έχει καταλήξει άλλο ένας «κόμβος» στο Borg-collective που λέγεται
Microsoft.  Καλή τύχη στη Novell :P

> [...]
> στα δικαστήρια και μετά η υπόθεση κλήνει εξωδικαστικά με ένα undiscolsed
> agreement and an undisclosed amount of money.
>
> η εταιρεία που έχει βρεθεί να ανταγωνίζεται δρώντας παράνομα από μερικές
> κυβερνήσεις και έχει απήλήσει μία δυο από αυτές με embargo αν
> προσπαθούσαν να την σταματήσουν έχει απηλήσει πλαγιώς πλην σαφώς μερικές
> ακόμα κυβερνήσεις κρατών ότι θα κινηθεί νομικά εναντίων τους αν επιλέξουν
> ΕΛ/ΛΑΚ
>
> η εταιρεία που έχει δηλώσει ότι το linux είναι καρκίνος και κουμουνιστικό
> (το τελευταίο έχει άλλη βαρύτητα στην αμερική - εκεί θεωρήται σχεδόν

Χωρίς το «σχεδόν» είσαι πιο κοντά στην πραγματικότητα.

Το να σε πει κάποιος «κομμουνιστή» -- ακόμα και στην μετα-Μακαρθική Αμερική
-- είναι, χωρίς αμφιβολία, αρκετά σημαντική βρισιά.  Ιδιαίτερα στη σημερινή
Αμερική, του Bush junior, που προβάλλονται οι «πατροπαράδοτες αξίες της
θρησκείας, πατρίδας και οικογένειας»[1], είναι κακό να σε πει κάποιος
«κομμουνιστή».  Πολύ κακό.

[1] Ναι, επίτηδες διάλεξα *ακριβώς* αυτή τη φράση για να περιγράψω μια
κατάσταση, η οποία μου θυμίζει άλλου είδους, τρομακτικές εποχές, όσο κι αν
λέγεται «δημοκρατία», όταν βλέπω τάσεις να θυσιάζονται στο βωμό της
«τρομοκρατολαγνίας» οι ελευθερίες των ανθρώπων.

> [...]
> ανταγωνισμό και μετά λέει "τι? ποιος? εμείς?! όχι ρε παιδιά να
> συνεργαστούμε! Ναι μαζί σας 100% ... τι είπαμε ότι θέλατε τελικά?"
>
> η εταιρεία που θάβει κάθε ώρα και στιγμή το θεμέλιο που έχει οδηγήσει
> το προϊόν σου στην σημερινή του ανάπτυξη (την GPL)
>
> και μάλλον μερικά ακόμα που δεν θα γράψω γιατί δεν έχω άλλο χρόνο
>
> για την microsoft προκειτε και θα κάνει ότι περνά από το χέρι της (και
> περνάνε πολλλλλλά από το χέρι της) για να εκμεταλευτεί το κάθε μικρό
> λάθος που θα κάνεις μαζί της. Οπότε από μακριά και αγαπημένοι που λένε

Συμφωνώ περίπου 100% με όλα τα παραπάνω, αν δεν είναι προφανές.

Ειδικά με την κατακλείδα.