Συμφωνία Novell-Microsoft [was: Koyponia Suse apo th microsoft?]

Giorgos Notaras gnot at g-loaded.eu
Thu Nov 9 08:21:18 EET 2006

On Wed, 2006-11-08 at 16:49 +0200, Nick Demou wrote:

> τυπική υπερβολή που φέρνει στο μυαλό του ο κόσμος για να πάψει να
> ασχολείτε με κάθε απόφαση εταιρείας... Αν ήταν έτσι βρε Γιώργο τότε

Δεν είμαι σε καμία περίπτωση ειδικός, αλλά στις κερδοσκοπικού χαρακτήρα
επιχειρήσεις νομίζω πως και οι επενδυτές έχουν λόγο και ο κύριος στόχος
είναι η αύξηση του κέρδους και του μεριδίου στην αγορά. Αλλιώς
προσβάλλουν την ιδιότητά τους ως "επιχειρήσεις κερδοσκοπικού χαρακτήρα".

Οι υπόλοιποι μπορούμε πάντα να κρίνουμε τις αποφάσεις τους και να
βγάζουμε συμπεράσματα ανάλογα με τα πιστεύω μας, ιδεολογίες κτλ.

> γιατί οι εταιρείες κάνουν δωρεές? Γιατί κάνουν κοινωνικό έργο? (κάθε
> μήνα η vodafone ας πουμε μου στέλνει ένα φυλαδιάκι ύφους "τι κάναμε
> για την ελληνική κοινωνία αυτό το μήνα"). Γιατί δήνουν δωρεαν
> υπηρεσίες ή προϊόντα π.χ. σε ανάπηρους? Γιατί έχουν επιτροπές
> δεοντολογίας? Με λίγα λόγια και για τις εταιρείες υπάρχει κάτι πέραν
> από το αυστηρώς ορισμένο οικονομικό συμφέρον - υπάρχει θέμα ηθικής αν
> θες να το ονομάσεις και έτσι και το ξέρουν και το παραδέχονται (και
> φοβούνται αρκτετές φορές για το ποια επίδραση μπορεί να έχει στο
> public image τους μια ανήθικη κίνηση).

Αρχικά, θα έλεγα ότι το αν θα έχει κοινωνικό πρόσωπο μια επιχείρηση
εξαρτάται από τους ιδιοκτήτες, τους μετόχους.
Αφού διάβασα την απάντηση του Σταύρου, θεωρώ ότι τον μεγαλύτερο ρόλο
θα παίζουν οι ελαφρύνσεις στους φόρους. Δεν ήξερα σχετικά γι'αυτά.

> Πάντως έτσι κι αλλοιώς εδώ δεν υπάρχει ζήτημα ηθικής/πρέπουσας ή μη
> κίνησης αλλά θέμα"τελικά εσύ θες να υποστηρίξεις το linux
> μακροπρόθεσμα ή να κάνεις μια αρπαχτή?" Ή αν θες με εμπορική γλώσσα:
> "επενδύεις ως επιχείρηση στο linux μακροπρόθεσμα ή όχι?". Αν είσαι

Δηλαδή Νίκο για να καταλάβω, η Novell με αυτή τη συμφωνία δεν συνεχίζει
να υποστηρίζει το Linux?

Ή μήπως το πρόβλημα είναι ότι συμμάχησε με τον "εχθρό"? Είχα την αίσθηση
ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της ήταν η RedHat ή οποία κι αυτή ασχολείται με
το linux. Ή μήπως στον κόσμο του linux η novell kai redhat είναι εχθροί,
αλλά σε ένα κόσμο στον οποίο υπάρχουν και τα windows θα πρέπει η novell
και η redhat να είναι φίλοι? Κι αν είναι φίλοι απέναντι στον κοινό εχθρό
(MS), τότε γιατί δεν συμμαχούν μεταξύ τους? Δεν βγαίνει άκρη. Μιλάμε για
επιχειρήσεις και πρέπει να ξεκινάμε από τη βάση ότι κινούνται με βάση το
συμφέρον τους.

> εταιρεία με 1000 servers και θέλεις να κάνεις switch από whatever σε
> Linux το παραπάνω ερώτηματικό δεν είναι απλή περιέργεια - είναι
> κρήσιμος παράγοντας επιλογής προμηθευτή.

Δεδομένου ότι υπογράφτηκε τέτοια συμφωνία δείχνει ότι η ζήτηση είναι για
ταυτόχρονη χρήση linux και windows. Από την άλλη, ίσως να προσπαθούν να
δημιουργήσουν μια τεχνητή ζήτηση για ταυτόχρονη χρήση και των δύο
λειτουργικών με κέρδος και για τις δύο εταιρίες, ώστε η μεν ms να
εισχωρήσει στο χώρο του linux και να αποκτήσει εμπειρία θεωρητικά και
πρακτικά και η novell να αποκτήσει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά.

>  Επιπλέον υπάρχει θέμα "η
> υπάρχουσα κοινότητα προγραμματιστών / χρηστών / ευαγγελιστών του SUSE
> προσφέρει κάτι ουσιαστικό στην Novel

Οι contributors του opensuse είναι ελεύθεροι άνθρωποι, ας αποφασίσουν.
Δεν έχω ασχοληθεί πολύ με το θέμα για να ξέρω τους ηθικούς
προβληματισμούς της κοινότητας. Εγώ στη θέση τους θα συνέχιζα προς το
παρόν και δεν θα έπαιρνα κάποια απόφαση εν-θερμώ.

> Αν η Novel επενδύει μακροπρόθεσμα στο linux τότε καλό είναι να κρατάει
> κοντά την κοινότητα SUSE και μακριά τον μοναδικό για την ώρα
> ανταγωνιστή (με αποδεδηγμένο ιστορικό ακραίως επιθετικού και συχνά
> παράνομου ανταγωνισμου) από έστω και πιθανά πολεμοφόδια. ΕΚΤΟΣ αν μας
> αποδήξει στα επόμενα χρόνια ότι  ξέρει να παίζει με την φωτιά.

Επιμένω ότι ο κύριος ανταγωνιστής της Novell είναι η Red Hat, όπως και
το αντίστροφο. Τα μεγέθη τους είναι δυσανάλογα με των
microsoft/ibm/oracle (για παράδειγμα) για να είναι ανταγωνιστές τους
πρακτικά.

> σε αυτό έχεις απόλυτο δικαιο αλλά IMHO τείνει στο να δυσκολέψει το
> δρόμο για το ΕΛ/ΛΑΚ και όχι στον να τον ανοίξει

Εννοείς λόγω πιθανών μηνύσεων? Έχω την εντύπωση ότι δεν θα κουνηθεί
φύλλο. Δεν συμφέρουν κανέναν οι μηνύσεις.

> η εταιρεία που θάβει κάθε ώρα και στιγμή το θεμέλιο που έχει οδηγήσει
> το προϊόν σου στην σημερινή του ανάπτυξη (την GPL)

Μα η συμφωνία έιναι και μια απόδειξη ότι η ms αναγνωρίζει ότι υπάρχει
ζήτηση και για το linux στον επιχειρηματικό κόσμο. Σε όλους ήταν γνωστό,
αλλά η αναγνώριση έχει άλλη γλύκα.

Θα συμφωνούσα απόλυτα μαζί σου αν την κίνηση της novell την είχε κάνει
το debian project. Τότε θα έλεγα ότι μάλλον κάτι έχει πάει στραβά.
Αν και δεν χρησιμοποιώ debian, κατά πώς δείχνουν τα πράγματα, είναι η
μόνη μεγάλη διανομή που δεν είναι εγκλωβισμένη στις διαθέσεις κάποιας
επιχείρησης, όπως συμβαίνει με τις opensuse, fedora, ubuntu, mandriva.

--
Γιώργος (aka Raoul)