nea dianomh GNU(!)/Linux

Nick Demou ndemou at gmail.com
Wed Nov 8 09:51:57 EET 2006

Την 7/11/2006, Spiros Bolis <sbolis at freemail.gr> έγραψε:

> sthn "kloph" kommatiwn toy Debian apo to ubuntu profanws! ;-)
> h istoria paei kapws pisw.. px.
>
> http://ianmurdock.com/?p=153

εδώ δεν λέει τίποτα για κλοπή κομματιών του debian απο το ubuntu (και
παρεπιπτόντως δεν έχω ακούσει ποτέ κάτι τέτοιο)

> [...]
>
> Kati parapanw (prepei na) exoyn kanei:

αν έχουν κάνει κάτι παραπάνω στην διανομή τους γιατί δεν μας το λένε -
ταπεινοφροσύνη?

>  [...]
> "As part of creating gNewSense, we created our Builder which allows for
> the creation of a new GNU/Linux distribution based on Ubuntu Dapper."

αυτό καλό ακούγετε αλλά δεν είναι χαρακτηριστικό της διανομής - είναι
εργαλείο για να την χτήσουν

> yparxoyn diafores syskeyes (kyriws asyrmates kartes diktyoy) poy einai
> pragmatika plug'n'play sto ubuntu giati (logw kapoia symfwnias poy ekane
> h canonical?) ta aparaithta binary-only arxeiakia, einai hdh mesa sth
> dianomh (a.k.a restricted)

αρά μάλλον σωστά μαντεψα: Τα ίδια binary blobs που με χαρά πάντοτε
είχε και αρκετά απο αυτά ακόμα έχει και το debian (μεταξύ εκκατοντάδων
άλλων διανομών) και σχετικά με τα οποία δεν είναι καν ομόφωνη η
απόφαση για το αν θα μείνουν ή θα φύγουν και για πιο λόγο.

Αν δεν μας μαρτυρήσουνε αυτά τα παληκάρια κάτι ουσιαστικό που έχει
αυτή η διανομή και που δεν μπορούμε να το βρούμε στο debian ή στο
ubuntu με δυο λεπτά κόπο τότε μπορούν να μπούνε στην κατηγορία με τις
πιο αδιάφορες distro ever. Το οποίο βέβαια θα ήταν just usual αν δεν
έκανε τον κόπο το FSF να το προμοτάρει.

> Antistrofh ths dhlwshs apo to dikhgoro toy diaboloy: einai krima gia toys
> anthrwpoys poy afierwnoyn afilokerdws to xrono toys sto debian na erxetai
> h canonical kai na "poylaei moyrh".. [Prosoxh omws, epitrepetai apo th
> GPL]

Σίγουρα κάποιοι ubuntu developers θα πουλάνε μούρη αλλά σε μερικές
περιπτώσεις θα έχουν δίκοιο και όσο για τις άλλες: στο χωρίο μου
υπάρχει ενας κλέφτης. Μας κάνει αυτό όλους κλέφτες? Δεν είναι το ίδιο
να δηλώνεις ως FSF ότι το τάδε distro δεν είναι Ελεύθερο Λογισμικό και
το ίδιο πέντε developers του τάδε distro να πουλάνε μούρη σε πέντε του
άλλου distro. Έχεις δει ποτέ αντίστηχη περιφρονιτική δήλωση από την
canonical? Η canonical και η ubuntu community θέλαν πεντε σημαντικά
πραγματακια να είναι διαφορετικά από το debian και κάτσανε και τα
κάνανε (ας πούμε να κάνουν release πολύ πιο συχνά). Εμπάση περιπτώση:
ενα fork είναι ρε παιδιά - το ίδιο έχει γήνει στο παρελθόν πολές φορές
και σε πολλά distros (από που μας ήρθε το suse - θημάτε κανείς?) και
το ίδιο θα γίνει και στο μέλλον και μα την παναγία είναι καλό για την
εξέλιξη του linux και είναι η ευτηχία του να έχεις ΕΛ/ΛΑΚ και να
ξέρεις ότι αν άλλοι 100 άνθρωποι στον πλανήτη έχουν τις ίδιες ανάγκες
με εσένα θα πάρουν το distro που δεν τις καλύπτει και θα το αλλάξουν
για να τις καλύπτει.

> ta distro flames sthn LGU einai poly pas'e nomizw alla den kratithika na
> ri3w ligo karboyno ;-)

It's a comic disclaimer - I also have no interest in flamewars
whatever the topic