ελληνικά σε emails [was ??????????]

Nick Demou ndemou at gmail.com
Wed Nov 1 10:22:47 EET 2006

Ρε παιδιά είχα αγνοήσει το thread ??????? για ευνόητους λόγους και
κάποια στιγμή χτες βλέπω ότι έχει ένα σωρό post και το ανοίγω από
περιέργεια. Και τι έκπληξη: ένα σωρό εξηγήσεις σχετικά με τους λόγους
που είναι τεχνικά δύσκολο να στείλεις και να λάβεις ελληνικά με email!
Λοιπόν η δική μου εμπειρία μου λέει σχεδόν το αντίθετο. Ότι δηλαδή
σπάνια υπάρχουν αξεπέραστε ΤΕΧΝΙΚΑ εμπόδια στην ανταλλαγή ελληνικών
emails μεταξύ Ελλήνων.

ΕΞΗΓΟΥΜΕ:

Ανταλλάσσω emails εδώ και τόσα χρόνια που δεν θυμάμαι καν πόσα είναι
(πρώτη φορά πρέπει να ήταν σε win3.1 με eudora και trampet winsock για
το tcp). Σε όλα αυτά τα χρόνια είχα μόνο μεμονωμένα περιστασιακά
προβλήματα με την αποστολή/λήψη/ανάγνωση ελληνικών . Ακόμα και αυτά τα
ελάχιστα προβλήματα ήταν στο 99% των περιπτώσεων είτε επειδή ο
απέναντι βαριώταν να ρυθμίσει σωστά τον client του είτε επειδή εγώ
είχα κάνει  reinstallation του δικού μου και δεν τον είχα ρυθμίσει.
Βέβαια τα περισσότερα χρόνια ήμουν και εγώ και σχεδόν όλοι (αλλά όχι
απολύτως όλοι) οι συνομιλητές μου ήμασταν σε ένα σχεδόν monoculture
περιβάλλον (λέγε με microsoft) και αυτό σίγουρα εξαφάνιζε πολλά
προβλήματα. Όμως και εδώ και 1 1/2 χρόνο που δουλεύω και στον
προσωπικό μου Η/Υ αποκλειστικά σε linux δεν είχα επίσης κανένα
πρόβλημα. Σε γραφικό περιβάλλον κανένα πρόβλημα χωρίς μάλιστα να
παιδευτώ έστω και ελάχιστα. Σε κάποια πειράματα που έκανα με το mutt
κανένα πρόβλημα αφότου έβγαλα τα στραβά μου στο διάβασμα (κάθε αρχή
και δύσκολη λένε). Σε yahoo και google mail κανένα πρόβλημα με
ελάχιστο ψάξιμο (ίσως και λόγω του προηγούμενου διαβάσματος).
Φυσικά ξέρω ότι υπάρχουν και setups που δεν δείχνουν σωστά τα ελληνικά
ότι ρυθμίσεις και να κάνεις οπότε ο χρήστης που είναι εξαναγκασμένος
από τις συνθήκες να δουλεύει σε αυτά τα setup αναγκαστικά γράφει σε
greeklish.

Τελικά έχουμε:

1) setups που είναι ικανά να χειρίζονται πλήρως ελληνικά emails και
είναι ρυθμισμένα ώστε όντως να το κάνουν
2) setups που είναι ικανά να χειρίζονται πλήρως ελληνικά emails αλλά
δεν είναι ρυθμισμένα ώστε να το κάνουν
3) setups που δεν είναι ικανά να χειρίζονται πλήρως ελληνικά emails
και ο χρήστης τους δεν είναι αναγκασμένος να τα χρησιμοποιεί αλλά
βαριέται / δεν έχει διάθεση να τα αλλάξει
και τέλος
4) setups που δεν είναι ικανά να χειρίζονται πλήρως ελληνικά emails
και ο χρήστης τους EINAI αναγκασμένος να τα χρησιμοποιεί

ΣΥΝΕΠΩΣ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η *ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ* ΜΟΥ ΕΝΤΥΠΩΣΗ:
κάτι μου λέει ότι η περίπτωση 4) είναι πολύ μικρό ποσοστό. Διότι αν
δεν ήταν μικρό θα βλέπαμε συχνά παράπονα από τους δύστυχους αυτούς
χρήστες προς όλους όσους γράφουν τακτικά ελληνικά emails και σε αυτή
και σε άλλες λίστες.
Το περισσότερα προβλήματα συνεπώς πρέπει να αφορούν στις περιπτώσεις 2
και 3 και θα αντιμετωπιζόντουσαν  αν ο χρήστης αφιέρωνε το απαιτούμενο
χρόνο. Το χρόνο αυτό εγώ τον θεωρώ δικαιολογημένο ακόμα και αν είναι
μερικές ώρες (σίγουρα δεν απαιτείται παραπάνω) γιατί είμαι περήφανος
και για την γλώσσα μου και για το Linux και δεν θέλω να νομίζει ο
κόσμος ότι είτε το ένα είτε το άλλο δεν το βρίσκω αρκετά καλό ή πως το
ένα δεν μπορεί να συνυπάρξει με το άλλο.

Αυτή είναι μια εντύπωση και όχι μια σίγουρη γνώση και είμαι όλος αυτιά
αν πιστεύετε ότι είναι λανθασμένη.