grub error 17: ti kaleitai na epilysei enas aplos xrhsths

Θοδωρής Λύτρας aspirin at myrealbox.com
Sun May 28 20:49:47 EEST 2006

Στις Κυριακή 28 Μάιος 2006 18:55, ο/η Chameleon έγραψε:
> Enw to PC mou einai mia xara apo hardware (to epibebaiwnoun toso ta
> Windows oso kai to Slackware)...

Αυτό δεν σημαίνει τίποτα απολύτως. Στο PC της αδερφής μου δεν μπορούσα να βάλω
το SuSE, ενώ τα windows δεν βγάζανε κανένα πρόβλημα. Τελικά αποδείχθηκε οτι
υπήρχε πρόβλημα στο memory bus της μητρικής, κι ας δούλευαν τα windows.

> Na sou loipon petietai to
> -----------
> GRUB .....
> Error 17
> -----------
> kai kollaei.
>
> pou shmainei symfwna me ta legomena sto google oti den mporei na kanei
> mount kapoio partition.

Έχει πρόβλημα ο δίσκος σου - απλή λογική είναι.
Δοκίμασε με κάποιον άλλο δίσκο και τότε έλα να μας πείς.
Μέχρι να το κάνεις αυτό, να σταματήσεις να πετάς λάσπη στο grub ή στο linux.

> Ti exete na peite twra?

Πραγματικά το βλέπεις σαν διαγωνισμό, έτσι?
Έχεις ανάγκη να δείξεις οτι δήθεν έχεις δίκιο σε κάτι, σωστά?

> Den rwtaw giati ta Windows epitygxanoun enw to kubuntu oxi.
>
> 8a rwthsw kati diaforetiko: Giati to slackware epitygxanei enw to
> kubuntu (to Mandriva, to OpenSUSE) oxi?

Και πάλι απλό είναι: κάθε διανομή είναι στημένη διαφορετικά, οπότε ένα
hardware problem μπορεί να βγαίνει σε μια διανομή σε άλλοτε άλλο σημείο.

Το grub error 17 σημαίνει (όπως με πληροφορεί η εντολή info grub - για να μη
νομίζεις οτι πρέπει να ψάχνεις στο google) οτι δεν μπορεί να διαπιστώσει το
filesystem type. Άρα υποθέτω σου βγαίνει όταν δοκιμάζεις να μπουτάρεις το
partition του kubuntu. Το grub σου μπουτάρει το partition των windows? Αν
όχι, υποθέτω το partition table είναι προβληματικό. Αν ναι, θα σου πρότεινα
-δοκιμαστικά- να κάνεις repartitioning και να φτιάξεις το partition του linux
σε κάποιο άλλο σημείο στο δίσκο. Για δοκίμασε και αυτό...

(Τώρα βέβαια είμαι σχεδον σίγουρος οτι στο βρόντο μιλάω, αλλά τέλος πάντων...)

Και για να απαντήσω στο subject: το concept του απλού χρήστη περιλαμβάνει δύο
είδη χρηστών, αυτούς που δεν κατέχουν γρί από υπολογιστές, και αυτούς που δεν
κατέχουν εξειδικευμένες γνώσεις, αλλά το ψάχνουν το πράγμα (ανεξαρτήτως
λειτουργικού συστήματος). Οι πρώτοι θα πελαγώσουν είτε windows βάλουν είτε
linux. Οι δεύτεροι δεν θα κολώσουν είτε windows βάλουν είτε linux.

Το γιατί εσύ δυστυχώς αποτελείς εξαίρεση, έχει αναλυθεί ήδη.

Θοδωρής Λύτρας

--
"Beauty is transitory"
"Beauty survives"